اثر بخشی مداخله کارکردهای اجرایی ناگلیری بر مهارت‌های فراشناختی، حافظه فعال، فراحافظه و بارشناختی دانش‌آموزان 12- 10 ساله دارای اختلال یادگیری ویژه

بهاره محمدی مصیری؛ منصوره بهرامی پور اصفهانی

دوره 14، شماره 55 ، مهر 1403، ، صفحه 205-246

https://doi.org/10.22054/jpe.2025.71484.2523

چکیده
  هدف پژوهش، بررسی اثربخشی مداخله کارکردهای اجرایی ناگلیری بر مهارت‌های فراشناختی، حافظه فعال، فراحافظه و بارشناختی دانش‌آموزان 10 تا 12 ساله با اختلال ویژه یادگیری بود. این پژوهش به روش نیمه‌آزمایشی و با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون به همراه دوره پیگیری 45 روزه و گروه گواه انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانش‌آموزان 10 تا 12 ساله مبتلا به ...  بیشتر

اثربخشی مداخله بازتوانی شناختی رایانه محور بر کارکرد‌های اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی

کامبیز پوشنه؛ علی شریفی؛ نگین معتمدیگانه

دوره 5، شماره 20 ، دی 1394، ، صفحه 141-159

https://doi.org/10.22054/jpe.2015.3607

چکیده
  چکیدهپژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی مداخلات بازتوانی شناختی رایانه محور بر کارکرد‌های اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانش‌آموزان با اختلال یادگیری ریاضی انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانش‌آموزان با اختلال ریاضی شهر تهران بودند و گروه نمونه را 22 دانش‌آموز با اختلال ریاضی که با روش نمونه‌گیری در دسترس از مدارس ابتدایی ...  بیشتر