آ
-
آموزش تکلیفمحور
تأثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خواندن و نوشتن دانشآموزان دارای اختلال نارساخوانی و نارسانویسی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 31-60]
ا
-
احساس انسجام
اثربخشی رویکرد مبتنی بر شفقت بر ناگویی هیجانی و احساس انسجام در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 255-286]
-
اختلالات بروننمود
نقش میانجیگر عوامل فراتشخیصی تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در ایجاد آسیبهای بروننمود در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 187-223]
-
اختلالات رفتاری برونیسازی شده
برازش مدل علی مبتنی بر اختلالات رفتاری برونیسازی شده براساس کارکردهای اجرایی مغز با نقش میانجی مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 239-271]
-
اختلالات طیف اوتیسم
اثربخشی واقعیتدرمانی مبتنی بر پذیرشمثبت بیقیدوشرط خود بر نگرش به فرزندآوری مادران دارای فرزند با اختلالات طیفاوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 159-186]
-
اختلال یادگیری ویژه
مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مبتنی بر بازیهای رایانهای و یکپارچگی حسی بر علائم نارساخوانی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 146-172]
-
اختلال ریاضی
مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغز محور و روش چند حسی بر حافظه کاری دانشآموزان پایه سوم با اختلال ریاضی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 129-158]
-
اختلال طیف اوتیسم
نقش میانجیگر عوامل فراتشخیصی تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در ایجاد آسیبهای بروننمود در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 187-223]
-
اختلال طیف اوتیسم
اثربخشی درمانهای بیومدیکال بر نشانهها و رضایتمندی خانوادهها در اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 83-104]
-
اختلال طیف اوتیسم
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان شناختی- رفتاری بر ویژگیهای شخصیتی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 157-188]
-
اختلال لکنت زبان
اثربخشی برنامه پذیرش و تعهد بر اضطراب اجتماعی و تابآوری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال لکنت زبان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 119-145]
-
اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر مؤلفههای حافظة فعال دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 25-48]
-
اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی
برازش مدل علی مبتنی بر اختلالات رفتاری برونیسازی شده براساس کارکردهای اجرایی مغز با نقش میانجی مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 239-271]
-
اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی
اثربخشی نمایشدرمانی بر مبنای ذهنیسازی بر توجه پایدار کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 219-246]
-
اختلال نقص توجه-بیشفعالی
نقش میانجیگری ابعاد ظرفیت تأملی والدین در رابطه بین سبکهای دلبستگی ناایمن و استرس والدگری در والدین دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 1-30]
-
اختلال نقص توجه/بیشفعالی
شیوع نشانههای اختلال نقص توجه/بیشفعالی در دانشآموزان کمتوان ذهنی و ارتباط آن با خستگی از دلسوزی مادر [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 145-166]
-
استرس والدگری
نقش میانجیگری ابعاد ظرفیت تأملی والدین در رابطه بین سبکهای دلبستگی ناایمن و استرس والدگری در والدین دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 1-30]
-
اضطراب اجتماعی
اثربخشی برنامه پذیرش و تعهد بر اضطراب اجتماعی و تابآوری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال لکنت زبان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 119-145]
-
اضطراب جدایی
تأثیر بازیدرمانی گروهی مبتنی بر نقاشی بر مهارتهای هیجانی کودکان با اختلال اضطراب جدایی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 233-259]
-
افسردگی
بررسی کارکردهای اجرایی و ضربآهنگ شناختی کند در افراد با اختلال افسردگی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 208-232]
-
افسردگی
بررسی تأثیر آموزش خوددلسوزی شناختی بر بهزیستی ذهنی و کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به افسردگی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 61-92]
-
اوتیسم
تأثیر تمرینات مربع گامبرداری بر حافظهکاری و تعادل کودکان مبتلا به اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 43-68]
-
اوتیسم
کشف شبکه مضامین مشکلات ارتباطی خانوادههای با فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 201-237]
ب
-
بازتوانی شناختی رایانه یار
بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر مؤلفههای حافظة فعال دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 25-48]
-
بازیدرمانی
تأثیر بازیدرمانی گروهی مبتنی بر نقاشی بر مهارتهای هیجانی کودکان با اختلال اضطراب جدایی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 233-259]
-
بازی مشترک والد و کودک
اثربخشی بازی مشترک والد و کودک بر کاهش تکانشگری و افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 225-254]
-
بازیهای رایانهای
مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مبتنی بر بازیهای رایانهای و یکپارچگی حسی بر علائم نارساخوانی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 146-172]
-
بررسی تطبیقی
بررسی تطبیقی قانون آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران و رویه اجرایی آن: با تاکید بر ناتوانیهای یادگیری [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 247-282]
-
برنامه پذیرش و تعهد
اثربخشی برنامه پذیرش و تعهد بر اضطراب اجتماعی و تابآوری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال لکنت زبان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 119-145]
-
بهزیستی ذهنی
بررسی تأثیر آموزش خوددلسوزی شناختی بر بهزیستی ذهنی و کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به افسردگی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 61-92]
پ
-
پدیدارشناسانه
تجربه زیسته چالشهای نوجوانان کمتوانی ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 69-100]
-
پدیدارشناسی وجودی
تبیین مفهوم تنهایی در نوجوانان کمتوان ذهنی براساس رویکرد پدیدارشناسی وجودی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 86-117]
-
پرخاشگری
اثربخشی تئاتر درمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی – نقصتوجه [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 101-128]
-
پردازش هیجانی
ارزیابی اثربخشی مداخله سرریزشدگی بر پردازش هیجانی و خود نهانسازی مادران دارای فرزند با مشکلات رفتاری برونی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 49-81]
ت
-
تابآوری تحصیلی
اثربخشی برنامه پذیرش و تعهد بر اضطراب اجتماعی و تابآوری تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال لکنت زبان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 119-145]
-
تابآوری خانواده
اثر مشارکت پدر در فرزندپروری، مهارت حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان بر رضایت زناشویی از طریق تابآوری و همدلی عاطفی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 167-200]
-
تجارب زیستهی معلمان
شناسایی چالشهای آموزشی کودکان دارای آسیب شنوایی از منظر معلمان: مطالعهای پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 189-218]
-
تجربه زیسته
عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی خانواده کودکان با نشانگان داون: مطالعه پدیدارشناسی از تجربه زیسته خانوادهها و متخصصان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 1-28]
-
تجربه زیسته
تجربه زیسته چالشهای نوجوانان کمتوانی ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 69-100]
-
تعادل
تأثیر تمرینات مربع گامبرداری بر حافظهکاری و تعادل کودکان مبتلا به اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 43-68]
-
تکانشگری
اثربخشی بازی مشترک والد و کودک بر کاهش تکانشگری و افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 225-254]
-
تنظیم شناختی هیجان
اثر مشارکت پدر در فرزندپروری، مهارت حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان بر رضایت زناشویی از طریق تابآوری و همدلی عاطفی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 167-200]
-
تنظیم هیجان
نقش میانجیگر عوامل فراتشخیصی تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در ایجاد آسیبهای بروننمود در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 187-223]
-
تنهایی
تبیین مفهوم تنهایی در نوجوانان کمتوان ذهنی براساس رویکرد پدیدارشناسی وجودی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 86-117]
-
توجه پایدار
اثربخشی نمایشدرمانی بر مبنای ذهنیسازی بر توجه پایدار کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 219-246]
-
تئاتردرمانی
اثربخشی تئاتر درمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی – نقصتوجه [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 101-128]
ج
-
جهتگیری ایستا
تعیین نقش صبر و هوش اخلاقی در پیشبینی کنترل عمل (جهتگیری پویا و ایستا) مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 1-42]
-
جهتگیری پویا
تعیین نقش صبر و هوش اخلاقی در پیشبینی کنترل عمل (جهتگیری پویا و ایستا) مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 1-42]
چ
-
چالشهای آموزشی
شناسایی چالشهای آموزشی کودکان دارای آسیب شنوایی از منظر معلمان: مطالعهای پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 189-218]
ح
-
حافظة فعال
بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر مؤلفههای حافظة فعال دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 25-48]
-
حافظهکاری
تأثیر تمرینات مربع گامبرداری بر حافظهکاری و تعادل کودکان مبتلا به اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 43-68]
-
حافظه کاری
مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغز محور و روش چند حسی بر حافظه کاری دانشآموزان پایه سوم با اختلال ریاضی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 129-158]
-
حل مسئله
الگوی ساختاری رابطه ساختار انگیزشی با رفتار خودشکن تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش: نقش میانجی راهبردهای حل مسئله [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 29-57]
خ
-
خانواده
عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی خانواده کودکان با نشانگان داون: مطالعه پدیدارشناسی از تجربه زیسته خانوادهها و متخصصان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 1-28]
-
خانواده
کشف شبکه مضامین مشکلات ارتباطی خانوادههای با فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 201-237]
-
خستگی از دلسوزی
شیوع نشانههای اختلال نقص توجه/بیشفعالی در دانشآموزان کمتوان ذهنی و ارتباط آن با خستگی از دلسوزی مادر [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 145-166]
-
خود ادراکی
اثربخشی برنامه خودتنظیمی کودک بر خود ادراکی و کیفیت دوستی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 58-85]
-
خودتنظیمی کودک
اثربخشی برنامه خودتنظیمی کودک بر خود ادراکی و کیفیت دوستی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 58-85]
-
خوددلسوزی شناختی
بررسی تأثیر آموزش خوددلسوزی شناختی بر بهزیستی ذهنی و کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به افسردگی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 61-92]
-
خودکارآمدی
تأثیر آموزش گروهی افزایش صبر بر خودکارآمدی و نگرش مادران دارای کودک استثنایی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 105-143]
-
خود نهانسازی
ارزیابی اثربخشی مداخله سرریزشدگی بر پردازش هیجانی و خود نهانسازی مادران دارای فرزند با مشکلات رفتاری برونی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 49-81]
د
-
دانش آموزان
بررسی اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر مؤلفههای حافظة فعال دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 25-48]
-
دانشآموزان با آسیب شنوایی
شناسایی چالشهای آموزشی کودکان دارای آسیب شنوایی از منظر معلمان: مطالعهای پدیدارشناسانه [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 189-218]
-
دانشآموز تیزهوش
الگوی ساختاری رابطه ساختار انگیزشی با رفتار خودشکن تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش: نقش میانجی راهبردهای حل مسئله [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 29-57]
-
درمان شناختی- رفتاری
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان شناختی- رفتاری بر ویژگیهای شخصیتی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 157-188]
-
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان شناختی- رفتاری بر ویژگیهای شخصیتی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 157-188]
-
درمان مبتنی بر شفقت
اثربخشی رویکرد مبتنی بر شفقت بر ناگویی هیجانی و احساس انسجام در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 255-286]
-
درمانهای بیومدیکال
اثربخشی درمانهای بیومدیکال بر نشانهها و رضایتمندی خانوادهها در اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 83-104]
-
دلبستگی ناایمن
نقش میانجیگری ابعاد ظرفیت تأملی والدین در رابطه بین سبکهای دلبستگی ناایمن و استرس والدگری در والدین دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 1-30]
ذ
-
ذهنیسازی
اثربخشی نمایشدرمانی بر مبنای ذهنیسازی بر توجه پایدار کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 219-246]
ر
-
راهبرد درک مطلب
اثربخشی آموزش راهبردهای نقشهبرداری از داستان و درک مطلب بر بهبود مهارتهای خواندن دانشآموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 173-207]
-
رضایت زناشویی
اثر مشارکت پدر در فرزندپروری، مهارت حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان بر رضایت زناشویی از طریق تابآوری و همدلی عاطفی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 167-200]
-
رضایتمندی خانوادهها
اثربخشی درمانهای بیومدیکال بر نشانهها و رضایتمندی خانوادهها در اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 83-104]
-
رفتار خودشکن تحصیلی
الگوی ساختاری رابطه ساختار انگیزشی با رفتار خودشکن تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش: نقش میانجی راهبردهای حل مسئله [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 29-57]
-
روابط بین فردی
غنیسازی برنامه فلسفه برای کودکان با فناوریهای دیجیتال و بررسی تأثیر آن بر نشخوار فکری و روابط بین فردی کودکان دختر مرکز شبانهروزی بهزیستی رضوانشهر [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 93-133]
-
روش چندحسی
مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغز محور و روش چند حسی بر حافظه کاری دانشآموزان پایه سوم با اختلال ریاضی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 129-158]
-
رویه اجرایی
بررسی تطبیقی قانون آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران و رویه اجرایی آن: با تاکید بر ناتوانیهای یادگیری [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 247-282]
س
-
ساختار انگیزشی
الگوی ساختاری رابطه ساختار انگیزشی با رفتار خودشکن تحصیلی در دانشآموزان تیزهوش: نقش میانجی راهبردهای حل مسئله [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 29-57]
-
سرریز شدگی
ارزیابی اثربخشی مداخله سرریزشدگی بر پردازش هیجانی و خود نهانسازی مادران دارای فرزند با مشکلات رفتاری برونی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 49-81]
ش
-
شبکه مضامین
کشف شبکه مضامین مشکلات ارتباطی خانوادههای با فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 201-237]
ض
-
ضربآهنگ شناختی کند
بررسی کارکردهای اجرایی و ضربآهنگ شناختی کند در افراد با اختلال افسردگی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 208-232]
ظ
-
ظرفیت تأملی والدین
نقش میانجیگری ابعاد ظرفیت تأملی والدین در رابطه بین سبکهای دلبستگی ناایمن و استرس والدگری در والدین دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 1-30]
ع
-
عدم تحمل بلاتکلیفی
نقش میانجیگر عوامل فراتشخیصی تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در ایجاد آسیبهای بروننمود در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 187-223]
-
عوامل فراتشخیصی
نقش میانجیگر عوامل فراتشخیصی تنظیم هیجان و عدم تحمل بلاتکلیفی در ایجاد آسیبهای بروننمود در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 187-223]
ف
-
فعالی
اثربخشی تئاتر درمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی – نقصتوجه [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 101-128]
-
فلسفه برای کودکان
غنیسازی برنامه فلسفه برای کودکان با فناوریهای دیجیتال و بررسی تأثیر آن بر نشخوار فکری و روابط بین فردی کودکان دختر مرکز شبانهروزی بهزیستی رضوانشهر [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 93-133]
-
فناوریهای دیجیتال
غنیسازی برنامه فلسفه برای کودکان با فناوریهای دیجیتال و بررسی تأثیر آن بر نشخوار فکری و روابط بین فردی کودکان دختر مرکز شبانهروزی بهزیستی رضوانشهر [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 93-133]
ق
-
قانون آموزش کودکان با نیازهای ویژه در ایران و آمریکا
بررسی تطبیقی قانون آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران و رویه اجرایی آن: با تاکید بر ناتوانیهای یادگیری [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 247-282]
ک
-
کارکردهای اجرایی
مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مبتنی بر بازیهای رایانهای و یکپارچگی حسی بر علائم نارساخوانی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 146-172]
-
کارکردهای اجرایی
بررسی کارکردهای اجرایی و ضربآهنگ شناختی کند در افراد با اختلال افسردگی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 208-232]
-
کارکردهای اجرایی مغز
برازش مدل علی مبتنی بر اختلالات رفتاری برونیسازی شده براساس کارکردهای اجرایی مغز با نقش میانجی مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 239-271]
-
کفایت اجتماعی
بررسی تأثیر آموزش خوددلسوزی شناختی بر بهزیستی ذهنی و کفایت اجتماعی دانشآموزان مبتلا به افسردگی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 61-92]
-
کیفیت دوستی
اثربخشی برنامه خودتنظیمی کودک بر خود ادراکی و کیفیت دوستی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 58-85]
-
کیفیت زندگی
عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی خانواده کودکان با نشانگان داون: مطالعه پدیدارشناسی از تجربه زیسته خانوادهها و متخصصان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 1-28]
-
کمتوانی ذهنی
تبیین مفهوم تنهایی در نوجوانان کمتوان ذهنی براساس رویکرد پدیدارشناسی وجودی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 86-117]
-
کمتوانی ذهنی
اثربخشی رویکرد مبتنی بر شفقت بر ناگویی هیجانی و احساس انسجام در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 255-286]
-
کمتوانی ذهنی
تجربه زیسته چالشهای نوجوانان کمتوانی ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 69-100]
-
کمتوانی ذهنی
شیوع نشانههای اختلال نقص توجه/بیشفعالی در دانشآموزان کمتوان ذهنی و ارتباط آن با خستگی از دلسوزی مادر [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 145-166]
-
کمتوانی ذهنی.
اثربخشی روش مهارت آموزی کودک راهحل محور بر مهارتهای زندگی و ارتباطی کودکان کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 1-24]
-
کنترل عمل
تعیین نقش صبر و هوش اخلاقی در پیشبینی کنترل عمل (جهتگیری پویا و ایستا) مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 1-42]
-
کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی.
اثربخشی بازی مشترک والد و کودک بر کاهش تکانشگری و افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 225-254]
-
کودکان با نیازهای ویژه
شیوع نشانههای اختلال نقص توجه/بیشفعالی در دانشآموزان کمتوان ذهنی و ارتباط آن با خستگی از دلسوزی مادر [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 145-166]
م
-
مادران
اثربخشی واقعیتدرمانی مبتنی بر پذیرشمثبت بیقیدوشرط خود بر نگرش به فرزندآوری مادران دارای فرزند با اختلالات طیفاوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 159-186]
-
مادران دارای کودکاستثنایی
تأثیر آموزش گروهی افزایش صبر بر خودکارآمدی و نگرش مادران دارای کودک استثنایی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 105-143]
-
مربع گامبرداری
تأثیر تمرینات مربع گامبرداری بر حافظهکاری و تعادل کودکان مبتلا به اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 43-68]
-
مشارکت پدر در فرزندپروری
اثر مشارکت پدر در فرزندپروری، مهارت حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان بر رضایت زناشویی از طریق تابآوری و همدلی عاطفی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 167-200]
-
مشکلات ارتباطی
کشف شبکه مضامین مشکلات ارتباطی خانوادههای با فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 201-237]
-
مشکلات خواندن
اثربخشی آموزش راهبردهای نقشهبرداری از داستان و درک مطلب بر بهبود مهارتهای خواندن دانشآموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 173-207]
-
مشکلات رفتاری بروننمود
ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی – ویراست دوم (BRIEF-2) در دانشآموزان با مشکلات رفتاری بروننمود [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 133-156]
-
مقیاس درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی
ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی – ویراست دوم (BRIEF-2) در دانشآموزان با مشکلات رفتاری بروننمود [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 133-156]
-
مهارتآموزی کودک راهحل محور
اثربخشی روش مهارت آموزی کودک راهحل محور بر مهارتهای زندگی و ارتباطی کودکان کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 1-24]
-
مهارت حل مسئله
اثر مشارکت پدر در فرزندپروری، مهارت حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان بر رضایت زناشویی از طریق تابآوری و همدلی عاطفی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 167-200]
-
مهارت خواندن
تأثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خواندن و نوشتن دانشآموزان دارای اختلال نارساخوانی و نارسانویسی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 31-60]
-
مهارت نوشتن
تأثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خواندن و نوشتن دانشآموزان دارای اختلال نارساخوانی و نارسانویسی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 31-60]
-
مهارتهای اجتماعی
اثربخشی بازی مشترک والد و کودک بر کاهش تکانشگری و افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 225-254]
-
مهارتهای اجتماعی
برازش مدل علی مبتنی بر اختلالات رفتاری برونیسازی شده براساس کارکردهای اجرایی مغز با نقش میانجی مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 239-271]
-
مهارتهای ارتباطی
اثربخشی روش مهارت آموزی کودک راهحل محور بر مهارتهای زندگی و ارتباطی کودکان کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 1-24]
-
مهارتهای خواندن
اثربخشی آموزش راهبردهای نقشهبرداری از داستان و درک مطلب بر بهبود مهارتهای خواندن دانشآموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 173-207]
-
مهارتهای زندگی
اثربخشی روش مهارت آموزی کودک راهحل محور بر مهارتهای زندگی و ارتباطی کودکان کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 1-24]
-
مهارت هیجانی
تأثیر بازیدرمانی گروهی مبتنی بر نقاشی بر مهارتهای هیجانی کودکان با اختلال اضطراب جدایی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 233-259]
ن
-
ناتوانی یادگیری
تأثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خواندن و نوشتن دانشآموزان دارای اختلال نارساخوانی و نارسانویسی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 31-60]
-
ناتوانیهای یادگیری
بررسی تطبیقی قانون آموزش دانشآموزان با نیازهای ویژه در آمریکا و ایران و رویه اجرایی آن: با تاکید بر ناتوانیهای یادگیری [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 247-282]
-
نارسایی توجه / بیش فعالی
اثربخشی برنامه خودتنظیمی کودک بر خود ادراکی و کیفیت دوستی کودکان با اختلال نارسایی توجه / بیش فعالی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 58-85]
-
نارساخوانی
مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مبتنی بر بازیهای رایانهای و یکپارچگی حسی بر علائم نارساخوانی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 146-172]
-
ناگویی هیجانی
اثربخشی رویکرد مبتنی بر شفقت بر ناگویی هیجانی و احساس انسجام در مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 255-286]
-
نشانگان داون
عوامل مؤثر بر کیفیت زندگی خانواده کودکان با نشانگان داون: مطالعه پدیدارشناسی از تجربه زیسته خانوادهها و متخصصان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 1-28]
-
نشخوار فکری
غنیسازی برنامه فلسفه برای کودکان با فناوریهای دیجیتال و بررسی تأثیر آن بر نشخوار فکری و روابط بین فردی کودکان دختر مرکز شبانهروزی بهزیستی رضوانشهر [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 93-133]
-
نقاشیدرمانی
تأثیر بازیدرمانی گروهی مبتنی بر نقاشی بر مهارتهای هیجانی کودکان با اختلال اضطراب جدایی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 233-259]
-
نقشهبرداری از داستان
اثربخشی آموزش راهبردهای نقشهبرداری از داستان و درک مطلب بر بهبود مهارتهای خواندن دانشآموزان دارای مشکلات خواندن [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 173-207]
-
نقص توجه
اثربخشی تئاتر درمانی بر کاهش پرخاشگری کودکان مبتلا به اختلال بیشفعالی – نقصتوجه [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 101-128]
-
نگرش
تأثیر آموزش گروهی افزایش صبر بر خودکارآمدی و نگرش مادران دارای کودک استثنایی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 105-143]
-
نگرش به باروری و فرزندآوری
اثربخشی واقعیتدرمانی مبتنی بر پذیرشمثبت بیقیدوشرط خود بر نگرش به فرزندآوری مادران دارای فرزند با اختلالات طیفاوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 159-186]
-
نمایشدرمانی
اثربخشی نمایشدرمانی بر مبنای ذهنیسازی بر توجه پایدار کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 219-246]
-
نوجوان
تجربه زیسته چالشهای نوجوانان کمتوانی ذهنی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 69-100]
-
نوجوانی
تبیین مفهوم تنهایی در نوجوانان کمتوان ذهنی براساس رویکرد پدیدارشناسی وجودی [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 86-117]
و
-
واقعیتدرمانی
اثربخشی واقعیتدرمانی مبتنی بر پذیرشمثبت بیقیدوشرط خود بر نگرش به فرزندآوری مادران دارای فرزند با اختلالات طیفاوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 159-186]
-
ویژگیهای روانسنجی
ویژگیهای روانسنجی مقیاس درجهبندی رفتاری کارکردهای اجرایی – ویراست دوم (BRIEF-2) در دانشآموزان با مشکلات رفتاری بروننمود [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 133-156]
-
ویژگیهای شخصیتی
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان شناختی- رفتاری بر ویژگیهای شخصیتی مادران دارای فرزند مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 52، 1402، صفحه 157-188]
ه
-
همدلی عاطفی
اثر مشارکت پدر در فرزندپروری، مهارت حل مسئله و تنظیم شناختی هیجان بر رضایت زناشویی از طریق تابآوری و همدلی عاطفی [دوره 13، شماره 51، 1402، صفحه 167-200]
-
هوش اخلاقی
تعیین نقش صبر و هوش اخلاقی در پیشبینی کنترل عمل (جهتگیری پویا و ایستا) مادران کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 1-42]
ی
-
یادگیری مغزمحور
مقایسه اثربخشی آموزش یادگیری مغز محور و روش چند حسی بر حافظه کاری دانشآموزان پایه سوم با اختلال ریاضی [دوره 13، شماره 50، 1402، صفحه 129-158]
-
یکپارچگی حسی
مقایسه اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی مبتنی بر بازیهای رایانهای و یکپارچگی حسی بر علائم نارساخوانی دانشآموزان [دوره 13، شماره 49، 1402، صفحه 146-172]