آ
-
آسیب جنسی
تأثیر آموزش ایمنسازی در پیشگیری ازآسیب جنسی در دختران نوبالغ کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 55-76]
-
آموزش ایمنسازی
تأثیر آموزش ایمنسازی در پیشگیری ازآسیب جنسی در دختران نوبالغ کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 55-76]
-
آموزش گروهی انگیزش
بررسی مقایسهای اثربخشی آموزشهای گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]
-
آموزش گروهی خود کارآمدی
بررسی مقایسهای اثربخشی آموزشهای گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]
-
آموزش گروهی عزت نفس
بررسی مقایسهای اثربخشی آموزشهای گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]
-
آموزش و پرورش
بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی در آموزش و پرورش استثنایی ایران [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
ا
-
احساس تنهایی
الگوی پیشبینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانشآموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 43-64]
-
اختلال ریاضی
بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازماندهی و حافظـۀ کاری در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]
-
اختلال کاستی توجه و بیشفعالی
شناسایی نقش عوامل تنشزای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیشفعالی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 1-20]
-
اختلال لجبازی - نافرمانی
مقایسة شیوههای فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]
-
اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
تدوین برنامۀ آموزش والدین برای خانوادههای دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تأثیر آن برکاهش نشانهها و کارکرد خانواده* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 43-70]
-
ادراک شایستگی
الگوی پیشبینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانشآموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 43-64]
-
استثنایی دوگانه
شیوع نشانههای اختلالنارساییتوجه/ بیشفعالی در دانشآموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]
-
استدلال
بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازماندهی و حافظـۀ کاری در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]
-
استرس والدین
تدوین برنامۀ آموزش والدین برای خانوادههای دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تأثیر آن برکاهش نشانهها و کارکرد خانواده* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 43-70]
-
اضطراب
بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیشبینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبکهای دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]
-
افسردگی
بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیشبینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبکهای دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]
-
افسردگی
مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزهدیده و بزهندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]
ب
-
برنامهپانورا و فیلیپو
اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانشآموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]
-
برنامهریزی ـ سازمان دهی
بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازماندهی و حافظـۀ کاری در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]
-
برنامۀ آموزش والدین
تدوین برنامۀ آموزش والدین برای خانوادههای دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تأثیر آن برکاهش نشانهها و کارکرد خانواده* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 43-70]
-
بزهدیده
مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزهدیده و بزهندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]
-
بزهندیده
مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزهدیده و بزهندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]
-
بیش فعالی – نارسایی توجه
اثر بخشی افزایش علاقة اجتماعی در کاهش علائم کودکان 8 تا 11 ساله مبتلا به اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی شهر ارومیه [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-134]
-
بینش هیجانی
مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزهدیده و بزهندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]
-
بهزیستی روانی
رابطة سبکهای مقابلهای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاسهای بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]
پ
-
پذیرش همسالان
پذیرش همسالان در دانشآموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارساییهای یادگیری ویژه و دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
-
پسخوراند زیستی
مقایسۀ اثربخشی روش پسخوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]
-
پیشرفت تحصیلی
پذیرش همسالان در دانشآموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارساییهای یادگیری ویژه و دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
ت
-
تابآوری
پیشبینی نشانههای سلامتروانی بر اساس تابآوری در خواهران و برادران نوجوان دانشآموزان با کمتوانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]
-
تیزهوشی
پیشبینی ابعاد خلاقیت بر اساس جهتگیریهای هدف در درس ریاضی در میان دانشآموزان دبیرستانهای پرورش استعدادهای درخشان، نمونۀ دولتی و عادی در سال تحصیلی 90- 1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 71-96]
-
تشکیل مفهوم
مقایسۀ شکلگیری مفهوم در دانشآموزان 17- 5 سال با و بدون نقص شنوایی در شهرستان قزوین، سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 99-124]
-
تعامل معلم با دانشآموز
الگوی پیشبینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانشآموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 43-64]
-
توجه دیداری
اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانشآموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]
-
توجه شنیداری
اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانشآموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]
ج
-
جداسازی
بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی در آموزش و پرورش استثنایی ایران [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
-
جهتگیری هدف
پیشبینی ابعاد خلاقیت بر اساس جهتگیریهای هدف در درس ریاضی در میان دانشآموزان دبیرستانهای پرورش استعدادهای درخشان، نمونۀ دولتی و عادی در سال تحصیلی 90- 1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 71-96]
چ
-
چندرسانهای آموزشی
تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]
ح
-
حافظهکاری
بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازماندهی و حافظـۀ کاری در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]
-
حل مسأله
تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
-
حلمسأله
اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانشآموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]
-
حمایت اجتماعی ادراک شده
رابطة سبکهای مقابلهای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاسهای بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]
خ
-
خلاقیت
پیشبینی ابعاد خلاقیت بر اساس جهتگیریهای هدف در درس ریاضی در میان دانشآموزان دبیرستانهای پرورش استعدادهای درخشان، نمونۀ دولتی و عادی در سال تحصیلی 90- 1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 71-96]
-
خواهران و برادران
پیشبینی نشانههای سلامتروانی بر اساس تابآوری در خواهران و برادران نوجوان دانشآموزان با کمتوانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]
د
-
دانشآموزان استثنایی
بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی در آموزش و پرورش استثنایی ایران [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
-
دانشآموزان با کمتوانی ذهنی
پیشبینی نشانههای سلامتروانی بر اساس تابآوری در خواهران و برادران نوجوان دانشآموزان با کمتوانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]
-
دانشآموزان تیزهوش
شیوع نشانههای اختلالنارساییتوجه/ بیشفعالی در دانشآموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]
-
دانشآموزان کمتوان ذهنی
پیشبینی رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]
-
دانشآموز با نقص بینایی
الگوی پیشبینی احساس تنهایی بر مبنای تعامل معلم با دانشآموز و ابعاد ادراک شایستگی در میان نوجوانان با و بدون نقص بینایی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 43-64]
-
دانشآموز کمتوان ذهنی
تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]
-
دانش ومهارت فراشناخت
اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانشآموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]
-
دلبستگی
دلبستگی عمومی والدین و نظریۀ ذهن دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
ر
-
ریاضی
تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]
-
راهبردهای شناختی و فراشناختی
تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
-
رفتار سازشی
پیشبینی رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]
-
رفتار سازشی
تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
-
روش چندحسی فرنالد
مقایسۀ اثربخشی روش پسخوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]
ز
-
زنان با ناتوانی جسمی ـ حرکتی
بررسی مقایسهای اثربخشی آموزشهای گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]
س
-
سازگاری
مقایسۀ ویژگیهای شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانشآموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]
-
سبک فرزندپروری
پیشبینی رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]
-
سبکهای دلبستگی
بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیشبینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبکهای دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]
-
سبک های فرزندپروری
تدوین برنامۀ آموزش والدین برای خانوادههای دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تأثیر آن برکاهش نشانهها و کارکرد خانواده* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 43-70]
-
سبکهای مقابله
رابطة سبکهای مقابلهای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاسهای بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]
-
سرعت پردازش اطلاعات شنیداری
بررسی و مقایسة سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان نابینا و بینای 16- 14 سال شهر تهران، سال 1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 47-60]
-
سلامتروانی
پیشبینی نشانههای سلامتروانی بر اساس تابآوری در خواهران و برادران نوجوان دانشآموزان با کمتوانی ذهنی شهر شیراز در سال تحصیلی 91-1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 21-46]
-
سلامت روان
بررسی رابطة دلبستگی به خدا و سلامت روان در والدین کودکان استثنایی و عادی شهر همدان سال تحصیلی 1388-1387 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]
-
سلامت روانی
بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیشبینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبکهای دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]
-
سندرم داون
بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروههای عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]
ش
-
شیوع
شیوع نشانههای اختلالنارساییتوجه/ بیشفعالی در دانشآموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]
-
شیوههای فرزند پروری
مقایسة شیوههای فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]
ع
-
عزت نفس
مقایسۀ بینش هیجانی، میزان عزت نفس و افسردگی در دختران بزهدیده و بزهندیده 15 تا 18 سال شهر تهران در سال 90-1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 115-132]
-
عزت نفس
بررسی مقایسهای اثربخشی آموزشهای گروهی عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت بر عزت نفس زنان با معلولیت جسمی ـ حرکتی 35-18 اصفهان سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 65-98]
-
عقبماندۀ ذهنی
مقایسۀ ویژگیهای شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانشآموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]
-
عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر
بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروههای عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]
-
علاقه اجتماعی
اثر بخشی افزایش علاقة اجتماعی در کاهش علائم کودکان 8 تا 11 ساله مبتلا به اختلال نارسایی توجه - بیش فعالی شهر ارومیه [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-134]
-
عوامل تنشزای دوران بارداری
شناسایی نقش عوامل تنشزای دوران بارداری در ابتلای کودکان به اختلال کاستی توجه و بیشفعالی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 1-20]
ف
-
فراگیری ریاضی
پیشبینی ابعاد خلاقیت بر اساس جهتگیریهای هدف در درس ریاضی در میان دانشآموزان دبیرستانهای پرورش استعدادهای درخشان، نمونۀ دولتی و عادی در سال تحصیلی 90- 1389 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 71-96]
-
فرنالد و مطالعه موردی
اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]
ک
-
کارکرد خانواده
تدوین برنامۀ آموزش والدین برای خانوادههای دارای فرزندان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی و تأثیر آن برکاهش نشانهها و کارکرد خانواده* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 43-70]
-
کارکردهای اجرایی
بررسی کــارکـردهای اجـــرایی استـــدلال، بـــرنامه ریزی ـ سازماندهی و حافظـۀ کاری در دانشآموزان با و بدون اختلال ریاضی در مقطع ابتدایی استان تهران [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 21-42]
-
کمتوان ذهنی
تأثیر آموزش ایمنسازی در پیشگیری ازآسیب جنسی در دختران نوبالغ کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 55-76]
-
کمتوان ذهنی
تأثیر آموزش راهبردهای شناختی و شناختی ـ فراشناختی بر عملکرد حل مسأله و رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
-
کمتوان ذهنی
دلبستگی عمومی والدین و نظریۀ ذهن دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
-
کودک آزاری
بررسی میزان شیوع کودک آزاری و نیز پیشبینی آن از طریق بررسی افسردگی و اضطراب والدین، سبکهای دلبستگی و سلامت روانی نوجوانان پسر آنان [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 145-166]
-
کودکان
مقایسة شیوههای فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]
-
کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی
اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانشآموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]
م
-
مادران
مقایسة شیوههای فرزندپروری مادران دانش آموزان پسر 7 تا 9 سال دورة ابتدایی با اختلال لجبازی- نافرمانی و عادی در شهرستان ایلام [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 95-114]
-
مادران
پیشبینی رفتار سازشی دانشآموزان کمتوان ذهنی خفیف بر اساس سبک فرزندپروری مادران در شهر شیراز سال 91-1390 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 97-114]
-
مدرنیسم
بررسی مبانی نظری رویکرد جداسازی در آموزش و پرورش استثنایی ایران [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
-
ملاکهای دوستی و دوستیابی
بررسی ملاکهای دوستی و دوستیابی افراد سندرم داون24-14 سال و مقایسۀ آن با سایر گروههای عقبماندۀ ذهنی آموزشپذیر [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 27-42]
ن
-
نابینایی
بررسی و مقایسة سرعت پردازش اطلاعات شنیداری در نوجوانان نابینا و بینای 16- 14 سال شهر تهران، سال 1390 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 47-60]
-
ناتوانی ریاضی
اثربخشی آموزش برنامۀ فراشناخت پانورا و فیلیپو بر بهبود عملکرد حل مسأله و دانش و مهارت فراشناخت دانشآموزان با نارسایی ویژه در ریاضی [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 125-144]
-
نارساییتوجه/ بیشفعالی
شیوع نشانههای اختلالنارساییتوجه/ بیشفعالی در دانشآموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]
-
نارساخوانی
اثربخشی روش چند حسی فرنالد بر نارساخوانی دانش آموزان پایة دوم ابتدائی شهر تبریز (مطالعة موردی) [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 135-157]
-
نارساخوانی
مقایسۀ اثربخشی روش پسخوراند زیستی و روش چندحسی فرنالد در درمان اختلال نارساخوانی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 117-147]
-
نارساییهای یادگیری ویژه
پذیرش همسالان در دانشآموزان پسر پایۀ دوم راهنمایی با نارساییهای یادگیری ویژه و دانشآموزان با پیشرفت تحصیلی متفاوت [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 77-98]
-
نشانهها
شیوع نشانههای اختلالنارساییتوجه/ بیشفعالی در دانشآموزان تیزهوش دورة راهنمایی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال90- 1389 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 61-94]
-
نظریۀ ذهن
دلبستگی عمومی والدین و نظریۀ ذهن دانشآموزان کمتوان ذهنی [دوره 2، شماره 8، 1391، صفحه 99-116]
-
نقص شنوایی
مقایسۀ شکلگیری مفهوم در دانشآموزان 17- 5 سال با و بدون نقص شنوایی در شهرستان قزوین، سال 1387 [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 99-124]
و
-
والدین کودکان استثنایی
رابطة سبکهای مقابلهای و حمایت اجتماعی ادراک شده با مقیاسهای بهزیستی روانی در بین والدین با کودکان استثنایی و عادی شهر کرمانشاه در سال 1389* [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 1-26]
-
والدین کودکان استثنایی و عادی
بررسی رابطة دلبستگی به خدا و سلامت روان در والدین کودکان استثنایی و عادی شهر همدان سال تحصیلی 1388-1387 [دوره 2، شماره 6، 1391، صفحه 1-20]
-
ورزش ایروبیک
اثربخشی آموزش حرکات ورزش ایروبیک بر میزان توجه دیداری و شنیداری دانشآموزان پسر پیش دبستانی با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شهر اصفهان 1389-1388 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 133-152]
-
ویژگیهای شخصیتی
مقایسۀ ویژگیهای شخصیتی و میزان سازگاری مادران دانشآموزان عقب ماندۀ ذهنی و عادی شهر تهران سال 88-1387 [دوره 2، شماره 7، 1391، صفحه 153-167]
ی
-
یادداری
تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]
-
یادگیری
تأثیر آموزشی چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانش آموزان دختر کم توان ذهنی پایۀ چهارم شهر اراک [دوره 2، شماره 5، 1391، صفحه 1-20]