آ
-
آموزش راهبردهای فراشناختی
مقایسه اثربخشی برنامه داوسون-گویئر و آموزش راهبردهای فراشناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری) دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با مشخصه خواندن [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 1-19]
-
آموزش شفقت بهخود
تاثیرآموزش شفقت بهخود بر امیدواری و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 157-178]
-
آموزش عالی
واکاوی محدودیتهای تحصیلی دانشجویان نابینا و کمبینا: یک پژوهش کیفی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 99-132]
-
آموزگاران
مقایسۀ وضعیت خستگی از دلسوزی در آموزگاران مدارس آموزش ویژه شهر همدان براساس سن، جنسیت و تحصیلات [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 189-206]
ا
-
ابرازگری هیجان
رابطه ابرازگری هیجان با سازگاری و دلزدگی زناشویی و مقایسه آن میان زوج های نابینا و بینا [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 97-116]
-
اتیسم
تأثیر آموزش حبابهای فکر بر نظریه ذهن کودکان دختر مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا: مطالعه مقدماتی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 157-178]
-
اختلال یادگیری
مقایسه اثربخشی برنامه داوسون-گویئر و آموزش راهبردهای فراشناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری) دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با مشخصه خواندن [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 1-19]
-
اختلال یادگیری
تحلیل نیمرخ عملکردی حافظه و توجه در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی، کودکان با اختلال یادگیری و کودکان با شرایط همبود [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 55-96]
-
اختلال یادگیری
تعیین کارآمدترین تکلیف نامیدن خودکار سریع در تمیز دانشآموزان با و بدون نارساخوانی فارس زبان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 133-155]
-
اختلال یادگیری خاص (SLD)
تدوین برنامۀ فرزندپروری مبتنی بر تجارب زیسته مادران دارای فرزند با اختلال یادگیری خاص (SLD) و ارزیابی اثربخشی آن بر استرس فرزندپروری و هیجانات تحصیلی کودکان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 33-54]
-
اختلال یادگیری ویژه
بررسی نقش خوش بینی تحصیلی، باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی خودناتوان سازی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 135-159]
-
اختلال اضطراب
اثربخشی درمان مبتنی بر خودشفقتی بر کمالگرایی و سبکهای دلبستگی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 39-58]
-
اختلال خواندن
مقایسه اثربخشی برنامه داوسون-گویئر و آموزش راهبردهای فراشناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری) دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با مشخصه خواندن [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 1-19]
-
اختلال خواندن
تعیین کارآمدترین تکلیف نامیدن خودکار سریع در تمیز دانشآموزان با و بدون نارساخوانی فارس زبان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 133-155]
-
اختلال کم توجهی/بیشفعالی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رابطه والد-فرزندی، استرس والدگری و سخترویی مادران دارای فرزند با اختلال کم توجهی/بیشفعالی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 207-230]
-
اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی
تاثیر تمرینات شناختی و حرکتی کنسولهای Wii بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارساییتوجه/بیشفعال [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 49-72]
-
اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی
مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی برمهارتهای سازماندهی و فرزندپروری ذهنآگاهانه بر روابط والد-کودک و علائم کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 99-132]
-
اختلالهای رفتاری
نقش انعطافپذیری در پیشبینی علائم اختلالهای رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر مقطع ابتدایی با میانجیگری سبکهای فرزندپروری [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 113-133]
-
اختلال هماهنگی رشدی
تاثیر برنامه های منتخب تمرینی بر سرعت عکس العمل ساده و انتخابی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 59-74]
-
ادراک
تصویرسازی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 79-98]
-
ادرک از جّو مدرسه
ارائه الگوی مدل علّی درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی ازطریق ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 179-210]
-
استرس
اثربخشی آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و جسمانی مادران کودکان با سندرم داون [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 21-38]
-
استرس
تدوین برنامۀ فرزندپروری مبتنی بر تجارب زیسته مادران دارای فرزند با اختلال یادگیری خاص (SLD) و ارزیابی اثربخشی آن بر استرس فرزندپروری و هیجانات تحصیلی کودکان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 33-54]
-
استرس والدگری
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رابطه والد-فرزندی، استرس والدگری و سخترویی مادران دارای فرزند با اختلال کم توجهی/بیشفعالی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 207-230]
-
اضطراب
بررسی اثر بخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر اضطراب و افسردگی بیماران ام اس [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 179-200]
-
اضطراب اجتماعی
پیشبینی اضطراب اجتماعی بر مبنای حمایت اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی در نوجوانان معلول جسمی- حرکتی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 91-112]
-
افسردگی
بررسی اثر بخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر اضطراب و افسردگی بیماران ام اس [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 179-200]
-
الگوی آموزشی تعاملی مبتنی بر رسانههای نوین
اثربخشی الگوی آموزشی تعاملی مبتنی بر رسانههای نوین بر بهزیستی روانی کودکان مبتلا به دیابت نو ع 2 [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 1-18]
-
امید
تأثیر آموزش مهارت های معنوی بر ارتقاء کیفیت زندگی و امید به زندگی مادران دارای کودک کم توان ذهنی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 161-180]
-
امیدواری
تاثیرآموزش شفقت بهخود بر امیدواری و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 157-178]
-
انعطافپذیری
نقش انعطافپذیری در پیشبینی علائم اختلالهای رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر مقطع ابتدایی با میانجیگری سبکهای فرزندپروری [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 113-133]
ب
-
باورهای غیر منطقی
تاثیرآموزش شفقت بهخود بر امیدواری و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 157-178]
-
باورهای فراشناختی
بررسی نقش خوش بینی تحصیلی، باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی خودناتوان سازی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 135-159]
-
برنامه داوسون-گویئر
مقایسه اثربخشی برنامه داوسون-گویئر و آموزش راهبردهای فراشناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری) دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با مشخصه خواندن [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 1-19]
-
بیماران تالاسمی
مقایسۀ اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر بهزیستی روانشناختی بیماران تالاسمی شهر کرمانشاه [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 1-21]
-
بهزیستی روانی
اثربخشی الگوی آموزشی تعاملی مبتنی بر رسانههای نوین بر بهزیستی روانی کودکان مبتلا به دیابت نو ع 2 [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 1-18]
-
بهزیستی روانشناختی
مقایسۀ اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر بهزیستی روانشناختی بیماران تالاسمی شهر کرمانشاه [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 1-21]
پ
-
پذیرش و تعهد
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر توانمندی خانوادههای دارای عضو مبتلا به بیماری مالتیپل اسکرولوزیس [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 75-90]
ت
-
تحلیل محتوای کیفی
واکاوی محدودیتهای تحصیلی دانشجویان نابینا و کمبینا: یک پژوهش کیفی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 99-132]
-
تصویرسازی حرکتی
تصویرسازی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 79-98]
-
تعادل ایستا
اثربخشی تمرین تکنیک های کاراته بر تعادل و رفتارهای کلیشه ای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 55-78]
-
تعادل پویا
اثربخشی تمرین تکنیک های کاراته بر تعادل و رفتارهای کلیشه ای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 55-78]
-
تکالیف نامیدن خودکار سریع
تعیین کارآمدترین تکلیف نامیدن خودکار سریع در تمیز دانشآموزان با و بدون نارساخوانی فارس زبان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 133-155]
-
تمرینات شناختی و حرکتی
تاثیر تمرینات شناختی و حرکتی کنسولهای Wii بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارساییتوجه/بیشفعال [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 49-72]
-
تنظیم رفتاری هیجان
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 117-142]
-
تنظیم شناختی هیجان
بررسی نقش خوش بینی تحصیلی، باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی خودناتوان سازی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 135-159]
-
تنظیم هیجان
اثربخشی قصهگویی دیجیتالی بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 73-98]
-
توانمند سازی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر توانمندی خانوادههای دارای عضو مبتلا به بیماری مالتیپل اسکرولوزیس [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 75-90]
-
توجه
تحلیل نیمرخ عملکردی حافظه و توجه در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی، کودکان با اختلال یادگیری و کودکان با شرایط همبود [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 55-96]
ح
-
حافظه
تحلیل نیمرخ عملکردی حافظه و توجه در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی، کودکان با اختلال یادگیری و کودکان با شرایط همبود [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 55-96]
-
حبابهای فکر
تأثیر آموزش حبابهای فکر بر نظریه ذهن کودکان دختر مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا: مطالعه مقدماتی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 157-178]
-
حمایت اجتماعی
پیشبینی اضطراب اجتماعی بر مبنای حمایت اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی در نوجوانان معلول جسمی- حرکتی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 91-112]
خ
-
خستگی از دلسوزی
مقایسۀ وضعیت خستگی از دلسوزی در آموزگاران مدارس آموزش ویژه شهر همدان براساس سن، جنسیت و تحصیلات [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 189-206]
-
خودکارآمدی اجتماعی
پیشبینی اضطراب اجتماعی بر مبنای حمایت اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی در نوجوانان معلول جسمی- حرکتی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 91-112]
-
خودکارآمدی تحصیلی
ارائه الگوی مدل علّی درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی ازطریق ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 179-210]
-
خودناتوانسازی
بررسی نقش خوش بینی تحصیلی، باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی خودناتوان سازی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 135-159]
-
خوشبینی تحصیلی
بررسی نقش خوش بینی تحصیلی، باورهای فراشناختی و تنظیم شناختی هیجان در پیش بینی خودناتوان سازی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 135-159]
د
-
داستانخوانی مشارکتی
غنیسازی تجارب زبانی کودکان پیش دبستانی با تبار اقتصادی-اجتماعی پایین از طریق داستانخوانی مشارکتی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 1-32]
-
دانش آموزان تیزهوش
ارائه الگوی مدل علّی درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی ازطریق ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 179-210]
-
دانشجویان نابینا و کم بینا
واکاوی محدودیتهای تحصیلی دانشجویان نابینا و کمبینا: یک پژوهش کیفی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 99-132]
-
درگیری تحصیلی
ارائه الگوی مدل علّی درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی ازطریق ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 179-210]
-
درمان شناختی- رفتاری
مقایسۀ اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر بهزیستی روانشناختی بیماران تالاسمی شهر کرمانشاه [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 1-21]
-
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رابطه والد-فرزندی، استرس والدگری و سخترویی مادران دارای فرزند با اختلال کم توجهی/بیشفعالی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 207-230]
-
درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش
مقایسۀ اثربخشی درمان شناختی-رفتاری و درمان مبتنی بر تعهد و پذیرش بر بهزیستی روانشناختی بیماران تالاسمی شهر کرمانشاه [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 1-21]
-
درمان مبتنی بر خودشفقتی
اثربخشی درمان مبتنی بر خودشفقتی بر کمالگرایی و سبکهای دلبستگی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 39-58]
-
دلزدگی زناشویی
رابطه ابرازگری هیجان با سازگاری و دلزدگی زناشویی و مقایسه آن میان زوج های نابینا و بینا [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 97-116]
ذ
-
ذهن آگاهی
اثربخشی آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و جسمانی مادران کودکان با سندرم داون [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 21-38]
-
ذهن آگاهی مبتنی براسترس
بررسی اثر بخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر اضطراب و افسردگی بیماران ام اس [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 179-200]
ر
-
رابطه والد-فرزندی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رابطه والد-فرزندی، استرس والدگری و سخترویی مادران دارای فرزند با اختلال کم توجهی/بیشفعالی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 207-230]
-
راهبردهای مقابله ای
رابطه علائم نارسایی توجه/ بیشفعالی و مهارتهای اجتماعی کودکان: مطالعه نقش تعدیلگر راهبردهای مقابلهای مادران با هیجانات منفی کودکان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 23-47]
-
رشد
تصویرسازی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 79-98]
-
رشد زبان
غنیسازی تجارب زبانی کودکان پیش دبستانی با تبار اقتصادی-اجتماعی پایین از طریق داستانخوانی مشارکتی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 1-32]
-
رفتارهای قالبی
اثربخشی تمرین تکنیک های کاراته بر تعادل و رفتارهای کلیشه ای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 55-78]
-
روابط والد-کودک
مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی برمهارتهای سازماندهی و فرزندپروری ذهنآگاهانه بر روابط والد-کودک و علائم کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 99-132]
ز
-
زیربنای شناختی
تصویرسازی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 79-98]
س
-
سازگاری زناشویی نابینا
رابطه ابرازگری هیجان با سازگاری و دلزدگی زناشویی و مقایسه آن میان زوج های نابینا و بینا [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 97-116]
-
سبکهای دلبستگی
اثربخشی درمان مبتنی بر خودشفقتی بر کمالگرایی و سبکهای دلبستگی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 39-58]
-
سخترویی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر رابطه والد-فرزندی، استرس والدگری و سخترویی مادران دارای فرزند با اختلال کم توجهی/بیشفعالی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 207-230]
-
سرعت عکسالعمل انتخابی
تاثیر برنامه های منتخب تمرینی بر سرعت عکس العمل ساده و انتخابی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 59-74]
-
سرعت عکسالعمل ساده
تاثیر برنامه های منتخب تمرینی بر سرعت عکس العمل ساده و انتخابی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر مبتلا به اختلال هماهنگی رشدی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 59-74]
ش
-
شدت کمتوانی
بررسی جامعهشناختی وضعیت طرد اجتماعی کم توانان جسمی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 169-188]
-
شرایط همبود
تحلیل نیمرخ عملکردی حافظه و توجه در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی، کودکان با اختلال یادگیری و کودکان با شرایط همبود [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 55-96]
ط
-
طرحواره های ناسازگار اولیه
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و ویژگیهای شخصیتی با مشکلات رفتاری در دانشآموزان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 211-234]
-
طرد اجتماعی
بررسی جامعهشناختی وضعیت طرد اجتماعی کم توانان جسمی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 169-188]
ع
-
علائم نارسایی توجه/ بیشفعالی
رابطه علائم نارسایی توجه/ بیشفعالی و مهارتهای اجتماعی کودکان: مطالعه نقش تعدیلگر راهبردهای مقابلهای مادران با هیجانات منفی کودکان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 23-47]
-
علائم نارساییتوجه/ بیشفعالی
مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی برمهارتهای سازماندهی و فرزندپروری ذهنآگاهانه بر روابط والد-کودک و علائم کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 99-132]
-
علت کمتوانی
بررسی جامعهشناختی وضعیت طرد اجتماعی کم توانان جسمی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 169-188]
-
عمل
تصویرسازی حرکتی در کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 79-98]
-
عملکرد تحصیلی
ارائه الگوی مدل علّی درگیری تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی ازطریق ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 179-210]
ف
-
فرزندپروری
تدوین برنامۀ فرزندپروری مبتنی بر تجارب زیسته مادران دارای فرزند با اختلال یادگیری خاص (SLD) و ارزیابی اثربخشی آن بر استرس فرزندپروری و هیجانات تحصیلی کودکان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 33-54]
-
فرزند پروری
نقش انعطافپذیری در پیشبینی علائم اختلالهای رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر مقطع ابتدایی با میانجیگری سبکهای فرزندپروری [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 113-133]
-
فرزندپروری ذهنآگاهانه
مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی برمهارتهای سازماندهی و فرزندپروری ذهنآگاهانه بر روابط والد-کودک و علائم کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 99-132]
-
فرزندپروری مبتنی بر مهارتهای سازماندهی
مقایسه اثربخشی فرزندپروری مبتنی برمهارتهای سازماندهی و فرزندپروری ذهنآگاهانه بر روابط والد-کودک و علائم کودکان با اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 99-132]
ق
-
قصهگویی دیجیتالی
اثربخشی قصهگویی دیجیتالی بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 73-98]
ک
-
کاراته
اثربخشی تمرین تکنیک های کاراته بر تعادل و رفتارهای کلیشه ای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 55-78]
-
کارکردهای اجرایی
مقایسه اثربخشی برنامه داوسون-گویئر و آموزش راهبردهای فراشناختی بر کارکردهای اجرایی (توجه، حافظه فعال و بازداری رفتاری) دانش آموزان دارای اختلال یادگیری با مشخصه خواندن [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 1-19]
-
کارکردهای اجرایی
تاثیر تمرینات شناختی و حرکتی کنسولهای Wii بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارساییتوجه/بیشفعال [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 49-72]
-
کیفیت زندگی
تأثیر آموزش مهارت های معنوی بر ارتقاء کیفیت زندگی و امید به زندگی مادران دارای کودک کم توان ذهنی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 161-180]
-
کلید واژه: مولتیپل اسکلروزیس
بررسی اثر بخشی ذهن آگاهی مبتنی بر کاهش استرس بر اضطراب و افسردگی بیماران ام اس [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 179-200]
-
کمالگرایی
اثربخشی درمان مبتنی بر خودشفقتی بر کمالگرایی و سبکهای دلبستگی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه دارای اختلال اضطراب فراگیر [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 39-58]
-
کمتوانی
بررسی جامعهشناختی وضعیت طرد اجتماعی کم توانان جسمی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 169-188]
-
کمتوان ذهنی
نقش انعطافپذیری در پیشبینی علائم اختلالهای رفتاری کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر مقطع ابتدایی با میانجیگری سبکهای فرزندپروری [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 113-133]
-
کمتوانذهنی
تأثیر آموزش مهارت های معنوی بر ارتقاء کیفیت زندگی و امید به زندگی مادران دارای کودک کم توان ذهنی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 161-180]
-
کنسولهایWii
تاثیر تمرینات شناختی و حرکتی کنسولهای Wii بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارساییتوجه/بیشفعال [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 49-72]
-
کودکان
تأثیر آموزش حبابهای فکر بر نظریه ذهن کودکان دختر مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا: مطالعه مقدماتی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 157-178]
-
کودکان اوتیسم
اثربخشی تمرین تکنیک های کاراته بر تعادل و رفتارهای کلیشه ای کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 55-78]
-
کودکان پیشدبستانی
غنیسازی تجارب زبانی کودکان پیش دبستانی با تبار اقتصادی-اجتماعی پایین از طریق داستانخوانی مشارکتی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 1-32]
-
کودکان دارای اختلال طیف اتیسم
اثربخشی قصهگویی دیجیتالی بر تنظیم هیجان کودکان با اختلال طیف اتیسم [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 73-98]
-
کودکان مبتلا به دیابت نو ع 2
اثربخشی الگوی آموزشی تعاملی مبتنی بر رسانههای نوین بر بهزیستی روانی کودکان مبتلا به دیابت نو ع 2 [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 1-18]
م
-
مادران
تاثیرآموزش شفقت بهخود بر امیدواری و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 157-178]
-
مالتیپل اسکرولوزیس
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر توانمندی خانوادههای دارای عضو مبتلا به بیماری مالتیپل اسکرولوزیس [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 75-90]
-
محدودیتهای تحصیلی
واکاوی محدودیتهای تحصیلی دانشجویان نابینا و کمبینا: یک پژوهش کیفی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 99-132]
-
مداخله زبانی
غنیسازی تجارب زبانی کودکان پیش دبستانی با تبار اقتصادی-اجتماعی پایین از طریق داستانخوانی مشارکتی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 1-32]
-
مدارس ویژه
مقایسۀ وضعیت خستگی از دلسوزی در آموزگاران مدارس آموزش ویژه شهر همدان براساس سن، جنسیت و تحصیلات [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 189-206]
-
مشکلات رفتاری
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و ویژگیهای شخصیتی با مشکلات رفتاری در دانشآموزان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 211-234]
-
معنویت
تأثیر آموزش مهارت های معنوی بر ارتقاء کیفیت زندگی و امید به زندگی مادران دارای کودک کم توان ذهنی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 161-180]
-
مهارتهای اجتماعی
رابطه علائم نارسایی توجه/ بیشفعالی و مهارتهای اجتماعی کودکان: مطالعه نقش تعدیلگر راهبردهای مقابلهای مادران با هیجانات منفی کودکان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 23-47]
ن
-
ناتوانی یادگیری
تاثیرآموزش شفقت بهخود بر امیدواری و باورهای غیرمنطقی مادران کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 157-178]
-
نارسایی توجه/بیش فعالی
تحلیل نیمرخ عملکردی حافظه و توجه در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی، کودکان با اختلال یادگیری و کودکان با شرایط همبود [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 55-96]
-
نارساخوانی
تعیین کارآمدترین تکلیف نامیدن خودکار سریع در تمیز دانشآموزان با و بدون نارساخوانی فارس زبان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 133-155]
-
ناشنوایی
اختلالات عصب- تحولی همبود با ناشنوایی در کودکان: مروری نظامدار بر مطالعات گذشته [دوره 10، شماره 39، 1399، صفحه 19-54]
-
نظریه ذهن
تأثیر آموزش حبابهای فکر بر نظریه ذهن کودکان دختر مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا: مطالعه مقدماتی [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 157-178]
-
نوجوانان
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 117-142]
-
نوجوانان معلول جسمی-حرکتی
پیشبینی اضطراب اجتماعی بر مبنای حمایت اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی در نوجوانان معلول جسمی- حرکتی [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 91-112]
-
نوع کمتوانی
بررسی جامعهشناختی وضعیت طرد اجتماعی کم توانان جسمی [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 169-188]
و
-
واژگان کلیدی: سندرم داون
اثربخشی آموزش برنامه کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و جسمانی مادران کودکان با سندرم داون [دوره 10، شماره 37، 1399، صفحه 21-38]
-
ویژگیهای روانسنجی
بررسی ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی پرسشنامه تنظیم رفتاری هیجان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 117-142]
-
ویژگیهای شخصیتی
رابطه طرحواره های ناسازگار اولیه و ویژگیهای شخصیتی با مشکلات رفتاری در دانشآموزان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 211-234]
ه
-
هیجانات تحصیلی
تدوین برنامۀ فرزندپروری مبتنی بر تجارب زیسته مادران دارای فرزند با اختلال یادگیری خاص (SLD) و ارزیابی اثربخشی آن بر استرس فرزندپروری و هیجانات تحصیلی کودکان [دوره 10، شماره 38، 1399، صفحه 33-54]
-
هیجانات منفی کودکان
رابطه علائم نارسایی توجه/ بیشفعالی و مهارتهای اجتماعی کودکان: مطالعه نقش تعدیلگر راهبردهای مقابلهای مادران با هیجانات منفی کودکان [دوره 10، شماره 40، 1399، صفحه 23-47]