آ
-
آسیبپذیری روانی- بدنی
مقایسه اثربخشی آموزش شفقتخود و درمان هیجانمدار در کاهش آسیبپذیری روانی- بدنی مادران کودکان با ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 115-149]
-
آسیبشنوایی
سنجش انطباق کتب فارسی پایه اول ابتدایی دورههای تلفیقی با نیازها و قابلیتهای دانشآموزان با آسیبشنوایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 195-232]
-
آموزش ادراک زمانشنیداری
تأثیر آموزش ادراک زمان شنیداری بر افزایش مهارت حذف واج در دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه در خواندن [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 173-193]
-
آموزشی رفتاری والدین
اثربخشی مدل آموزشی رفتاری والدین (بارکلی) بر تنظیم هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 145-169]
-
آموزش فراگیر
تجارب زیستة دانشجویان معلول جسمی - حرکتی، از مشارکت در آموزش فراگیر [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 49-87]
-
آموزش ماتریس
مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارتهای زبانی و مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 225-248]
-
آموزش مثبتنگری
اثربخشی آموزش مثبت نگری بر امید و رضایت از زندگی در مادران دارای فرزند معلول [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 151-172]
ا
-
اتیسم
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی و مهارت عاطفی اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن درکودکان اتیسم [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 89-112]
-
اتیسم
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
-
اُتیسم با عملکرد بالا
تدوین و اثربخشی برنامه پشتیبانی مجازی بر رفتارهای چالشبرانگیز و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اُتیسم با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 89-110]
-
اختلالات مصرف مواد
همبودی ADHD و اختلالات مصرف مواد: مروری بر ملاحظات تشخیصی و درمانی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 89-114]
-
اختلال یادگیری ویژه
طراحی برنامه آموزش فرزندپروری برای والدین دارای کودکان با اختلال ویژه یادگیری (با آسیب خواندن): رویکردی سنتزپژوهانه [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 27-67]
-
اختلال یادگیری ویژه
تأثیر آموزش ادراک زمان شنیداری بر افزایش مهارت حذف واج در دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه در خواندن [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 173-193]
-
اختلال خواندن
بررسی اثربخشی برنامه توالی واجی لیندامود بر توجه پایدار دانشآموزان با اختلال خواندن [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 173-198]
-
اختلال ریاضی
اثربخشی روش ایزیمایند (Easy Mind) بر برنامهریزی، نگهداری ذهنی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دچار اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 199-222]
-
اختلال طیف اوتیسم
ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (فرم والد) [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 91-116]
-
اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی
اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت به شیوهی برخط بر کارکردهای اجرایی سرد (حافظهی فعال، توجه پایدار، کنترل مهاری و انعطافپذیری شناختی) کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 61-89]
-
اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی
تأثیر آموزش شفقت به خود بر مؤلفههای کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 23-48]
-
اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی
اثربخشی مدل آموزشی رفتاری والدین (بارکلی) بر تنظیم هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 145-169]
-
اختلال نقص توجه/بیش فعالی
مقایسه اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت و مهارتهای تحمل پریشانی بر بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 53-79]
-
ادراک دیداری و شنیداری
تاثیر برنامه آموزش ادراک دیداری- شنیداری بر مهارت روانخوانی و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 171-191]
-
ایران
بررسی اثربخشی درمانهای خانواده محور بر پیامدهای رفتاری کودکان و نوجوانان ایرانی: یک مطالعه مرور سیستماتیک و فراتحلیل [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 233-256]
-
ارتقا سطح عملکرد خواندن
تأثیر آموزش ادراک زمان شنیداری بر افزایش مهارت حذف واج در دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه در خواندن [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 173-193]
-
ارتقا مهارت حذفواج
تأثیر آموزش ادراک زمان شنیداری بر افزایش مهارت حذف واج در دانشآموزان با اختلال یادگیری ویژه در خواندن [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 173-193]
-
ایزی مایند (Easy Mind)
اثربخشی روش ایزیمایند (Easy Mind) بر برنامهریزی، نگهداری ذهنی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دچار اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 199-222]
-
استرس
طراحی مدل ساختاری شدت اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی بر اساس عملکرد خانواده و سلامت روانی: نقش میانجی رضایت زناشویی در مادران [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 1-26]
-
اضطراب
ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (فرم والد) [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 91-116]
-
اضطراب جدایی
تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر رفتارهای انطباقی/ اجتماعی نوجوانان دارای اختلال اضطراب جدایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 111-138]
-
الگوی آموزشی
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی مبتنی بر یادگیری مشارکتی در محیط بازی رایانهای برای دانشآموزان درخودمانده با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 221-249]
-
امید به زندگی
آزمون مدل ساختاری سرمایههای روانشناختی با امید به زندگی در زنان دارای کودک معلول ذهنی- حرکتی: نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 117-145]
-
امیدواری
اثربخشی آموزش مثبت نگری بر امید و رضایت از زندگی در مادران دارای فرزند معلول [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 151-172]
-
اوتیسم
مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارتهای زبانی و مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 225-248]
ب
-
بارکلی
اثربخشی مدل آموزشی رفتاری والدین (بارکلی) بر تنظیم هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 145-169]
-
بازیدرمانی شناختی- رفتاری
مقایسه اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری و قصه درمانی بر جرات ورزی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 33-51]
-
بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک
اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دبستانی با ضربآهنگ شناختی کند [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 193-220]
-
بازی رایانهای
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی مبتنی بر یادگیری مشارکتی در محیط بازی رایانهای برای دانشآموزان درخودمانده با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 221-249]
-
برنامه توالی واجی لیندامود
بررسی اثربخشی برنامه توالی واجی لیندامود بر توجه پایدار دانشآموزان با اختلال خواندن [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 173-198]
-
برنامهریزی
اثربخشی روش ایزیمایند (Easy Mind) بر برنامهریزی، نگهداری ذهنی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دچار اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 199-222]
-
برنامهی فرزندپروری مثبت
اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت به شیوهی برخط بر کارکردهای اجرایی سرد (حافظهی فعال، توجه پایدار، کنترل مهاری و انعطافپذیری شناختی) کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 61-89]
-
بینایی
مقایسه پردازش شنیداری و حافظه افراد نابینا و بینا: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 147-171]
-
بهزیستی روانشناختی
تأثیر مداخله مبتنی بر ذهنآگاهی بر کیفیت زندگی و بهزیستی روانشناختی مادران دانش-آموزان کمتوان ذهنی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 1-26]
-
بهزیستی روانشناختی
مقایسه اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت و مهارتهای تحمل پریشانی بر بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 53-79]
پ
-
پایایی
ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (فرم والد) [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 91-116]
-
پدیدارشناسی
تجارب زیستة دانشجویان معلول جسمی - حرکتی، از مشارکت در آموزش فراگیر [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 49-87]
-
پردازش شنیداری
مقایسه پردازش شنیداری و حافظه افراد نابینا و بینا: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 147-171]
-
پشتیبانی مجازی
تدوین و اثربخشی برنامه پشتیبانی مجازی بر رفتارهای چالشبرانگیز و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اُتیسم با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 89-110]
-
پکس
مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارتهای زبانی و مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 225-248]
ت
-
تابآوری روانشناختی
رابطه ذهن آگاهی با خودکارآمدی خلاق در معلمان مدارس با نیازهای ویژه: نقش واسطهای تابآوری روانشناختی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 69-88]
-
تحلیل محتوا
سنجش انطباق کتب فارسی پایه اول ابتدایی دورههای تلفیقی با نیازها و قابلیتهای دانشآموزان با آسیبشنوایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 195-232]
-
تحول
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
-
تعامل والد- فرزندی ناکارآمد
اثربخشی بسته توانمندسازی روانشناختی والدین بر عواطف مثبت و منفی نوجوانان با تعامل والد- فرزندی ناکارآمد [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 195-224]
-
تنظیم هیجانی
اثربخشی مدل آموزشی رفتاری والدین (بارکلی) بر تنظیم هیجانی کودکان مبتلا به اختلال نارساییتوجه/ بیشفعالی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 145-169]
-
تنظیم هیجان و رفتارهای انطباقی/ اجتماعی
تأثیر آموزش تنظیم هیجان بر رفتارهای انطباقی/ اجتماعی نوجوانان دارای اختلال اضطراب جدایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 111-138]
-
توانبخشی
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی و مهارت عاطفی اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن درکودکان اتیسم [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 89-112]
-
توانمندسازی روانشناختی
اثربخشی بسته توانمندسازی روانشناختی والدین بر عواطف مثبت و منفی نوجوانان با تعامل والد- فرزندی ناکارآمد [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 195-224]
-
توجه پایدار
بررسی اثربخشی برنامه توالی واجی لیندامود بر توجه پایدار دانشآموزان با اختلال خواندن [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 173-198]
ج
-
جراتورزی
مقایسه اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری و قصه درمانی بر جرات ورزی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 33-51]
ح
-
حافظه
مقایسه پردازش شنیداری و حافظه افراد نابینا و بینا: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 147-171]
-
حمایت اجتماعی ادراکشده
آزمون مدل ساختاری سرمایههای روانشناختی با امید به زندگی در زنان دارای کودک معلول ذهنی- حرکتی: نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 117-145]
خ
-
خانواده محور
بررسی اثربخشی درمانهای خانواده محور بر پیامدهای رفتاری کودکان و نوجوانان ایرانی: یک مطالعه مرور سیستماتیک و فراتحلیل [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 233-256]
-
خودتنظیمی هیجانی
اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دبستانی با ضربآهنگ شناختی کند [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 193-220]
-
خودکارآمدی خلاق
رابطه ذهن آگاهی با خودکارآمدی خلاق در معلمان مدارس با نیازهای ویژه: نقش واسطهای تابآوری روانشناختی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 69-88]
د
-
دانشآموزان درخودمانده با عملکرد بالا
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی مبتنی بر یادگیری مشارکتی در محیط بازی رایانهای برای دانشآموزان درخودمانده با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 221-249]
-
دانشجویان معلول جسمی –حرکتی
تجارب زیستة دانشجویان معلول جسمی - حرکتی، از مشارکت در آموزش فراگیر [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 49-87]
-
درک مطلب
تاثیر برنامه آموزش ادراک دیداری- شنیداری بر مهارت روانخوانی و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 171-191]
-
درمان
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
-
دورههای تلفیقی
سنجش انطباق کتب فارسی پایه اول ابتدایی دورههای تلفیقی با نیازها و قابلیتهای دانشآموزان با آسیبشنوایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 195-232]
ذ
-
ذهن آگاهی
رابطه ذهن آگاهی با خودکارآمدی خلاق در معلمان مدارس با نیازهای ویژه: نقش واسطهای تابآوری روانشناختی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 69-88]
ر
-
رابطه
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
-
رشد یکپارچه
سنجش انطباق کتب فارسی پایه اول ابتدایی دورههای تلفیقی با نیازها و قابلیتهای دانشآموزان با آسیبشنوایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 195-232]
-
رضایت از زندگی
اثربخشی آموزش مثبت نگری بر امید و رضایت از زندگی در مادران دارای فرزند معلول [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 151-172]
-
رضایت زناشویی
طراحی مدل ساختاری شدت اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی بر اساس عملکرد خانواده و سلامت روانی: نقش میانجی رضایت زناشویی در مادران [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 1-26]
-
رفتارهای چالشی
تدوین و اثربخشی برنامه پشتیبانی مجازی بر رفتارهای چالشبرانگیز و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اُتیسم با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 89-110]
-
روایی
ویژگیهای روانسنجی مقیاس اضطراب کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (فرم والد) [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 91-116]
-
روانخوانی
تاثیر برنامه آموزش ادراک دیداری- شنیداری بر مهارت روانخوانی و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 171-191]
ز
-
زنان دارای کودک معلول ذهنی- حرکتی
آزمون مدل ساختاری سرمایههای روانشناختی با امید به زندگی در زنان دارای کودک معلول ذهنی- حرکتی: نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 117-145]
س
-
سرزندگی
آزمون مدل ساختاری سرمایههای روانشناختی با امید به زندگی در زنان دارای کودک معلول ذهنی- حرکتی: نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 117-145]
-
سرمایههای روانشناختی
آزمون مدل ساختاری سرمایههای روانشناختی با امید به زندگی در زنان دارای کودک معلول ذهنی- حرکتی: نقش میانجی حمایت اجتماعی ادراکشده و سرزندگی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 117-145]
-
سلامت روانی
طراحی مدل ساختاری شدت اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی بر اساس عملکرد خانواده و سلامت روانی: نقش میانجی رضایت زناشویی در مادران [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 1-26]
ش
-
شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری
نقش واسطهای مشارکت والدین در رابطه شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 1-22]
-
شفقت
مقایسه اثربخشی آموزش شفقتخود و درمان هیجانمدار در کاهش آسیبپذیری روانی- بدنی مادران کودکان با ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 115-149]
-
شفقت به خود
تأثیر آموزش شفقت به خود بر مؤلفههای کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 23-48]
-
شیوهی برخط
اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت به شیوهی برخط بر کارکردهای اجرایی سرد (حافظهی فعال، توجه پایدار، کنترل مهاری و انعطافپذیری شناختی) کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 61-89]
ص
-
صفات سنگدلی-بیرحمی
ارزیابی مدل علی شیوههای فرزندپروری و صفات سنگدلی-بیرحمی در نوجوانان با اختلال سلوک: نقش میانجیگری کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 27-59]
ض
-
ضربآهنگ شناختی کند
اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رابطه والد- کودک بر خودتنظیمی هیجانی کودکان دبستانی با ضربآهنگ شناختی کند [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 193-220]
ع
-
عملکرد تحصیلی
نقش واسطهای مشارکت والدین در رابطه شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 1-22]
-
عملکرد خانواده
طراحی مدل ساختاری شدت اختلال نارسایی توجه/ بیشفعالی بر اساس عملکرد خانواده و سلامت روانی: نقش میانجی رضایت زناشویی در مادران [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 1-26]
-
عواطف مثبت و منفی
اثربخشی بسته توانمندسازی روانشناختی والدین بر عواطف مثبت و منفی نوجوانان با تعامل والد- فرزندی ناکارآمد [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 195-224]
ف
-
فرزندپروری
ارزیابی مدل علی شیوههای فرزندپروری و صفات سنگدلی-بیرحمی در نوجوانان با اختلال سلوک: نقش میانجیگری کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 27-59]
-
فرزندپروری مثبت
مقایسه اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت و مهارتهای تحمل پریشانی بر بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 53-79]
-
فرزندپروری و سنتزپژوهی
طراحی برنامه آموزش فرزندپروری برای والدین دارای کودکان با اختلال ویژه یادگیری (با آسیب خواندن): رویکردی سنتزپژوهانه [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 27-67]
-
فلورتایم
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
ق
-
قصه درمانی
مقایسه اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری و قصه درمانی بر جرات ورزی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 33-51]
ک
-
کارکردهای اجرایی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه دو عاملی نارسایی کارکردهای اجرایی در نوجوانان [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 173-193]
-
کارکردهای اجرایی
ارزیابی مدل علی شیوههای فرزندپروری و صفات سنگدلی-بیرحمی در نوجوانان با اختلال سلوک: نقش میانجیگری کارکردهای اجرایی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 27-59]
-
کارکردهای اجرایی سرد
اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت به شیوهی برخط بر کارکردهای اجرایی سرد (حافظهی فعال، توجه پایدار، کنترل مهاری و انعطافپذیری شناختی) کودکان با اختلال نارسایی توجه- بیشفعالی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 61-89]
-
کتابهای درسی
سنجش انطباق کتب فارسی پایه اول ابتدایی دورههای تلفیقی با نیازها و قابلیتهای دانشآموزان با آسیبشنوایی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 195-232]
-
کیفیت زندگی
تأثیر مداخله مبتنی بر ذهنآگاهی بر کیفیت زندگی و بهزیستی روانشناختی مادران دانش-آموزان کمتوان ذهنی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 1-26]
-
کیفیت زندگی
تأثیر آموزش شفقت به خود بر مؤلفههای کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 23-48]
-
کمتوان ذهنی آموزشپذیر
مقایسه اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر رویکرد شناختی-رفتاری و قصه درمانی بر جرات ورزی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 33-51]
-
کودکی
بررسی اثربخشی درمانهای خانواده محور بر پیامدهای رفتاری کودکان و نوجوانان ایرانی: یک مطالعه مرور سیستماتیک و فراتحلیل [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 233-256]
م
-
مادر
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
-
مادران
تأثیر آموزش شفقت به خود بر مؤلفههای کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیشفعالی [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 23-48]
-
مادران
مقایسه اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت و مهارتهای تحمل پریشانی بر بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 53-79]
-
مادران دانشآموزان کمتوان ذهنی
تأثیر مداخله مبتنی بر ذهنآگاهی بر کیفیت زندگی و بهزیستی روانشناختی مادران دانش-آموزان کمتوان ذهنی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 1-26]
-
مداخلات درمانی
همبودی ADHD و اختلالات مصرف مواد: مروری بر ملاحظات تشخیصی و درمانی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 89-114]
-
مداخله مبتنی بر ذهنآگاهی
تأثیر مداخله مبتنی بر ذهنآگاهی بر کیفیت زندگی و بهزیستی روانشناختی مادران دانش-آموزان کمتوان ذهنی [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 1-26]
-
مشارکت والدین
نقش واسطهای مشارکت والدین در رابطه شرم از داشتن فرزند با اختلال یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دارای اختلال یادگیری [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 1-22]
-
معلول
اثربخشی آموزش مثبت نگری بر امید و رضایت از زندگی در مادران دارای فرزند معلول [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 151-172]
-
مهارت عاطفی اجتماعی
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی و مهارت عاطفی اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن درکودکان اتیسم [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 89-112]
-
مهارتهای اجتماعی
تدوین و اثربخشی برنامه پشتیبانی مجازی بر رفتارهای چالشبرانگیز و مهارتهای اجتماعی کودکان مبتلا به اُتیسم با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 89-110]
-
مهارتهای اجتماعی
مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارتهای زبانی و مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 225-248]
-
مهارتهای تحمل پریشانی
مقایسه اثربخشی برنامه فرزندپروری مثبت و مهارتهای تحمل پریشانی بر بهزیستی روانشناختی مادران دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 53-79]
-
مهارتهای زبانی
مقایسه اثربخشی آموزش دو روش سیستم ارتباطی مبادله تصویر و آموزش ماتریس بر مهارتهای زبانی و مهارتهای اجتماعی کودکان با اختلال طیف اوتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 225-248]
-
موسیقی
اثربخشی برنامه رابطه درمانی تحولی بر ارتقاء تعامل مادر با کودک اختلال طیف اتیسم [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 1-32]
ن
-
نابینایی
مقایسه پردازش شنیداری و حافظه افراد نابینا و بینا: مرور سیستماتیک [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 147-171]
-
ناتوانی یادگیری
مقایسه اثربخشی آموزش شفقتخود و درمان هیجانمدار در کاهش آسیبپذیری روانی- بدنی مادران کودکان با ناتوانی یادگیری [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 115-149]
-
نارساخوانی
تاثیر برنامه آموزش ادراک دیداری- شنیداری بر مهارت روانخوانی و درک مطلب دانشآموزان نارساخوان [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 171-191]
-
نظریه ذهن
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی و مهارت عاطفی اجتماعی بر ارتقای نظریه ذهن درکودکان اتیسم [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 89-112]
-
نگهداری ذهنی
اثربخشی روش ایزیمایند (Easy Mind) بر برنامهریزی، نگهداری ذهنی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دچار اختلال ریاضی [دوره 12، شماره 48، 1401، صفحه 199-222]
-
نوجوان
بررسی اثربخشی درمانهای خانواده محور بر پیامدهای رفتاری کودکان و نوجوانان ایرانی: یک مطالعه مرور سیستماتیک و فراتحلیل [دوره 12، شماره 46، 1401، صفحه 233-256]
-
نوجوانان
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه دو عاملی نارسایی کارکردهای اجرایی در نوجوانان [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 173-193]
و
-
ویژگیهای روانسنجی
ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه دو عاملی نارسایی کارکردهای اجرایی در نوجوانان [دوره 12، شماره 47، 1401، صفحه 173-193]
ی
-
یادگیری مشارکتی
طراحی و اعتباریابی الگوی آموزشی مبتنی بر یادگیری مشارکتی در محیط بازی رایانهای برای دانشآموزان درخودمانده با عملکرد بالا [دوره 12، شماره 45، 1401، صفحه 221-249]