آ
-
آسیب بینایی
بررسی مقایسه رضامندی زوجیت مادران دارای یک فرزند با آسیب بینایی با مادران دارای بیش از یک فرزند با آسیب بینایی و مادران کودکان عادی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 1-21]
-
آسیب بینایی
بررسی مقایسهای ابعاد دلبستگی، ترس از ارزیابی منفی، سازگاری اجتماعی و تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی در دانشجویان با آسیب بینایی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 215-232]
-
آسیب شنوایی
تاثیر برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه بر کارکردهای اجرایی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان با آسیب شنوایی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 197-217]
-
آموزش حل مساله کلامی
کاربرد آموزش حل مسئله کلامی مبتنی بر طرحواره در اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی: مطالعه مروری نظامند [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 141-168]
-
آموزش خانوادهمحور
اثربخشی نرمافزار آموزشی خانوادهمحور بر مهارتهای خواندن در دانشآموزان ابتدایی با اختلال خواندن [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 1-13]
-
آموزش مثبتنگری
تاثیرآموزش مثبت نگری بر شفقت به خود و امید بهزندگی مادران کودکان اتیسم [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 45-68]
-
آموزش ویژه
طراحی و اعتباریابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوریهای دیجیتال برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 51-78]
ا
-
ابعاد دلبستگی
بررسی مقایسهای ابعاد دلبستگی، ترس از ارزیابی منفی، سازگاری اجتماعی و تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی در دانشجویان با آسیب بینایی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 215-232]
-
اتیسم
بازنمایی وضعیت شناختی ارجاع در گفتمان روایی کودکان با اختلال اتیسم فارسی زبان براساس سلسله مراتب مفروض بودگی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 1-33]
-
اختلال یادگیری خاص
اثربخشی آموزش توانایی های شناختی برحافظه کاری کلامی و غیر کلامی دانش آموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 159-181]
-
اختلال یادگیری ویژه
نیمرخ شناختی و زبان شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و مشکل یادگیری [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 1-29]
-
اختلال یادگیری ویژه
کاربرد آموزش حل مسئله کلامی مبتنی بر طرحواره در اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی: مطالعه مروری نظامند [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 141-168]
-
اختلال خواندن
اثربخشی نرمافزار آموزشی خانوادهمحور بر مهارتهای خواندن در دانشآموزان ابتدایی با اختلال خواندن [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 1-13]
-
اختلال ریاضی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 137-158]
-
اختلال طیف اتیسم
تاثیرآموزش مثبت نگری بر شفقت به خود و امید بهزندگی مادران کودکان اتیسم [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 45-68]
-
اختلال طیف اتیسم
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی - رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا. [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 169-185]
-
اختلال طیف اُتیسم
مقایسه میزان اثربخشی آموزش مدیریت استرس و ادراک حمایت های اجتماعی به شیوه شناختی رفتاری بر ابعاد کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال طیف اُتیسم [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 73-99]
-
اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی آرام بر بهبود کارکردهای اجرایی بر اساس ارزیابیهای رفتاری کودکان دارای نشانههای نارسایی توجه/بیش فعالی پیش از سن مدرسه [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 23-43]
-
اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
اثربخشی برنامه عصب روانشناختی خانواده محور بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 71-100]
-
اختلال هماهنگی رشدی
تاثیر یک دوره برنامه تمرینی منتخب تحت شرایط تکلیف دوگانه و منفرد بر انعطاف پذیری شناختی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 31-49]
-
اختلال وسواس فکری- عملی
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 33-53]
-
ادراک از جّو مدرسه
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف پیشرفت و ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 127-149]
-
ادراک بینایی فضایی
تاثیر تمرین سوپربرین یوگا بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان سندرم داون [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 151-168]
-
ارجاع
بازنمایی وضعیت شناختی ارجاع در گفتمان روایی کودکان با اختلال اتیسم فارسی زبان براساس سلسله مراتب مفروض بودگی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 1-33]
-
استدلال اخلاقی
مقایسۀ فرآیند رشد استدلال اخلاقی نوجوانان نابینا و بینای 11 تا 18سال شهر تهران [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 233-248]
-
استراتژیهای نوآورانه
طراحی و اعتباریابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوریهای دیجیتال برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 51-78]
-
استرس تحصیلی
بررسی و مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرستحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 79-110]
-
الگوبرداری ویدئویی
تأثیر برنامهی آموزشی چندرسانهای مبتنی بر داستان اجتماعی و الگوبرداری ویدئویی بر مهارت استفاده از قاشق و چنگال در دانش آموزان کمتوان هوشی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 101-139]
-
امید بهزندگی
تاثیرآموزش مثبت نگری بر شفقت به خود و امید بهزندگی مادران کودکان اتیسم [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 45-68]
-
اموزش حس عدد
اثربخشی برنامه آموزش حس عدد بر بهبود مهارتهای عددی و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان دیرآموز پایه اول ابتدایی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 55-70]
-
انعطافپذیری شناختی
تاثیر یک دوره برنامه تمرینی منتخب تحت شرایط تکلیف دوگانه و منفرد بر انعطاف پذیری شناختی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 31-49]
-
اهداف پیشرفت
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف پیشرفت و ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 127-149]
ب
-
بازداری پاسخ
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 137-158]
-
بازی درمانی
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی - رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا. [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 169-185]
-
بازسازی شناختی
مقایسه اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و آموزش بازسازی شناختی بر خودکارآمدی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 169-192]
-
برنامه آموزشی چند رسانه ای
تأثیر برنامهی آموزشی چندرسانهای مبتنی بر داستان اجتماعی و الگوبرداری ویدئویی بر مهارت استفاده از قاشق و چنگال در دانش آموزان کمتوان هوشی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 101-139]
-
برنامهی غنیسازی ارتباط
بررسی تأثیر آموزش برنامهی غنیسازی ارتباط بر تعارض و صمیمیت والدین دانشآموزان کمتوانذهنی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 141-167]
-
بیماری اسکیزوفرنی
اثربخشی هنردرمانی (هنرهای بصری) در بهبود علایم منفی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در مرکز روزانه اعصاب و روان احبا [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 97-116]
-
بهزیستی تحصیلی
ساختار علّی پیشایندها و پسایندهای سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور در دانشآموزان سرآمد دختر [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 35-71]
پ
-
پریشانی روانشناختی
اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 183-196]
-
پیشرفت تحصیلی
بررسی مقایسهای ابعاد دلبستگی، ترس از ارزیابی منفی، سازگاری اجتماعی و تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی در دانشجویان با آسیب بینایی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 215-232]
-
پیشرفت ریاضی
اثربخشی برنامه آموزش حس عدد بر بهبود مهارتهای عددی و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان دیرآموز پایه اول ابتدایی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 55-70]
ت
-
تاب آوری
اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر نشاط ذهنی، تابآوری و شفقت به خود در مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 193-213]
-
تحمل ابهام
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 33-53]
-
ترس از ارزیابی منفی
بررسی مقایسهای ابعاد دلبستگی، ترس از ارزیابی منفی، سازگاری اجتماعی و تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی در دانشجویان با آسیب بینایی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 215-232]
-
تیزهوش
بررسی و مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرستحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 79-110]
-
تعادل ایستا
تاثیر تمرین سوپربرین یوگا بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان سندرم داون [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 151-168]
-
تعارضات زناشویی
بررسی تأثیر آموزش برنامهی غنیسازی ارتباط بر تعارض و صمیمیت والدین دانشآموزان کمتوانذهنی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 141-167]
-
تکلیف دوگانه
تاثیر یک دوره برنامه تمرینی منتخب تحت شرایط تکلیف دوگانه و منفرد بر انعطاف پذیری شناختی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 31-49]
-
تکلیف منفرد
تاثیر یک دوره برنامه تمرینی منتخب تحت شرایط تکلیف دوگانه و منفرد بر انعطاف پذیری شناختی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 31-49]
-
تمرینهای عملی عصبروانشناختی
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی- رایانهای و تمرینهای عملی عصبروانشناختی بر بهبود حافظه کاری و توجه پیوسته دانشآموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 111-135]
-
تنظیم شناختی هیجان
تاثیر برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه بر کارکردهای اجرایی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان با آسیب شنوایی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 197-217]
-
تنظیم شناختی هیجان
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 33-53]
-
توانایی های شناختی
اثربخشی آموزش توانایی های شناختی برحافظه کاری کلامی و غیر کلامی دانش آموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 159-181]
-
توانبخشی ترمیمی
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی آرام بر بهبود کارکردهای اجرایی بر اساس ارزیابیهای رفتاری کودکان دارای نشانههای نارسایی توجه/بیش فعالی پیش از سن مدرسه [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 23-43]
-
توانبخشی شناختی
تاثیر برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه بر کارکردهای اجرایی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان با آسیب شنوایی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 197-217]
-
توان بخشی شناختی- رایانهای
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی- رایانهای و تمرینهای عملی عصبروانشناختی بر بهبود حافظه کاری و توجه پیوسته دانشآموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 111-135]
-
توجه
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 137-158]
-
توجه پیوسته
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی- رایانهای و تمرینهای عملی عصبروانشناختی بر بهبود حافظه کاری و توجه پیوسته دانشآموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 111-135]
ح
-
حافظه کاری
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی- رایانهای و تمرینهای عملی عصبروانشناختی بر بهبود حافظه کاری و توجه پیوسته دانشآموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 111-135]
-
حافظه کاری
اثربخشی آموزش توانایی های شناختی برحافظه کاری کلامی و غیر کلامی دانش آموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 159-181]
-
حسی_حرکتی
تدوین برنامه مداخله حسی-حرکتی و بررسی اثر بخشی ان بر بهبود نیم رخ اجتماعی و علاقه اجتماعی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 15-31]
-
حمایت اجتماعی ادراک شده
مقایسه میزان اثربخشی آموزش مدیریت استرس و ادراک حمایت های اجتماعی به شیوه شناختی رفتاری بر ابعاد کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال طیف اُتیسم [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 73-99]
خ
-
خودیاری
تأثیر برنامهی آموزشی چندرسانهای مبتنی بر داستان اجتماعی و الگوبرداری ویدئویی بر مهارت استفاده از قاشق و چنگال در دانش آموزان کمتوان هوشی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 101-139]
-
خودکارآمدی اجتماعی
مقایسه اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و آموزش بازسازی شناختی بر خودکارآمدی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 169-192]
-
خودکارآمدی تحصیلی
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف پیشرفت و ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 127-149]
-
خودکارآمدی عاطفی
مقایسه اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و آموزش بازسازی شناختی بر خودکارآمدی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 169-192]
د
-
داستان اجتماعی
تأثیر برنامهی آموزشی چندرسانهای مبتنی بر داستان اجتماعی و الگوبرداری ویدئویی بر مهارت استفاده از قاشق و چنگال در دانش آموزان کمتوان هوشی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 101-139]
-
دانش آموزان
مقایسۀ فرآیند رشد استدلال اخلاقی نوجوانان نابینا و بینای 11 تا 18سال شهر تهران [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 233-248]
-
دانش آموزان دیرآموز
اثربخشی برنامه آموزش حس عدد بر بهبود مهارتهای عددی و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانشآموزان دیرآموز پایه اول ابتدایی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 55-70]
-
درگیری تحصیلی
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف پیشرفت و ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 127-149]
-
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تنظیم شناختی هیجان و تحمل ابهام دانشآموزان مبتلا به اختلال وسواس فکری- عملی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 33-53]
-
درمان مثبت نگر
اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر نشاط ذهنی، تابآوری و شفقت به خود در مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 193-213]
ر
-
راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان
ساختار علّی پیشایندها و پسایندهای سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور در دانشآموزان سرآمد دختر [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 35-71]
-
رضامندی زوجیت
بررسی مقایسه رضامندی زوجیت مادران دارای یک فرزند با آسیب بینایی با مادران دارای بیش از یک فرزند با آسیب بینایی و مادران کودکان عادی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 1-21]
-
رفتارهای چالشی
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی - رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا. [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 169-185]
-
روان درمانی مثبت گرا
بررسی و مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرستحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 79-110]
-
رویکرد یادگیری تلفیقی
طراحی و اعتباریابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوریهای دیجیتال برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 51-78]
-
رویکرد کتل – هورن – کارول
اثربخشی آموزش توانایی های شناختی برحافظه کاری کلامی و غیر کلامی دانش آموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 159-181]
س
-
سازگاری اجتماعی و تحصیلی
بررسی مقایسهای ابعاد دلبستگی، ترس از ارزیابی منفی، سازگاری اجتماعی و تحصیلی بر اساس پیشرفت تحصیلی در دانشجویان با آسیب بینایی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 215-232]
-
سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور
ساختار علّی پیشایندها و پسایندهای سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور در دانشآموزان سرآمد دختر [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 35-71]
-
سندرم داون
تاثیر تمرین سوپربرین یوگا بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان سندرم داون [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 151-168]
-
سوپربرین یوگا
تاثیر تمرین سوپربرین یوگا بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان سندرم داون [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 151-168]
ش
-
شفقت به خود
تاثیرآموزش مثبت نگری بر شفقت به خود و امید بهزندگی مادران کودکان اتیسم [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 45-68]
-
شفقت به خود
اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر نشاط ذهنی، تابآوری و شفقت به خود در مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 193-213]
-
شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
مقایسه اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و آموزش بازسازی شناختی بر خودکارآمدی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 169-192]
-
شناختی-رفتاری
اثربخشی بازی درمانی مبتنی بر رویکرد شناختی - رفتاری بر رفتارهای چالشی کودکان اتیسم با عملکرد بالا. [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 169-185]
-
شیوه شناختی-رفتاری
مقایسه میزان اثربخشی آموزش مدیریت استرس و ادراک حمایت های اجتماعی به شیوه شناختی رفتاری بر ابعاد کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال طیف اُتیسم [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 73-99]
ص
-
صمیمیت زناشویی
بررسی تأثیر آموزش برنامهی غنیسازی ارتباط بر تعارض و صمیمیت والدین دانشآموزان کمتوانذهنی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 141-167]
ع
-
علاقه اجتماعی
تدوین برنامه مداخله حسی-حرکتی و بررسی اثر بخشی ان بر بهبود نیم رخ اجتماعی و علاقه اجتماعی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 15-31]
-
علایم منفی
اثربخشی هنردرمانی (هنرهای بصری) در بهبود علایم منفی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در مرکز روزانه اعصاب و روان احبا [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 97-116]
-
عملکرد تحصیلی
پیش بینی عملکرد تحصیلی بر اساس درگیری تحصیلی، خودکارآمدی تحصیلی، اهداف پیشرفت و ادراک از جّو مدرسه در دانش آموزان تیزهوش [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 127-149]
ف
-
فعالیت های موسیقیایی
اثربخشی فعالیتهای موسیقیایی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان با کمتوانی ذهنی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 169-201]
-
فنّاوری آموزشی
طراحی و اعتباریابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوریهای دیجیتال برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 51-78]
-
فنّاوریهای دیجیتال
طراحی و اعتباریابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوریهای دیجیتال برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 51-78]
-
فنون مبتنی بر ذهنآگاهی
اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 183-196]
ک
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی بسته توانبخشی شناختی آرام بر بهبود کارکردهای اجرایی بر اساس ارزیابیهای رفتاری کودکان دارای نشانههای نارسایی توجه/بیش فعالی پیش از سن مدرسه [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 23-43]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی فعالیتهای موسیقیایی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان با کمتوانی ذهنی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 169-201]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد توجه و بازداری پاسخ در دانش آموزان دارای اختلال ریاضی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 137-158]
-
کارکردهای اجرایی
تاثیر برنامه توانبخشی شناختی مبتنی بر حافظه بر کارکردهای اجرایی و تنظیم شناختی هیجان دانشآموزان با آسیب شنوایی [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 197-217]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی برنامه عصب روانشناختی خانواده محور بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 71-100]
-
کیفیت زندگی
مقایسه میزان اثربخشی آموزش مدیریت استرس و ادراک حمایت های اجتماعی به شیوه شناختی رفتاری بر ابعاد کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال طیف اُتیسم [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 73-99]
-
کمال گرایی
بررسی و مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرستحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 79-110]
-
کمالگرایی
ساختار علّی پیشایندها و پسایندهای سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور در دانشآموزان سرآمد دختر [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 35-71]
-
کم توانی ذهنی
اثربخشی فعالیتهای موسیقیایی بر کارکردهای اجرایی دانشآموزان با کمتوانی ذهنی خفیف [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 169-201]
-
کمتوانهوشی
تأثیر برنامهی آموزشی چندرسانهای مبتنی بر داستان اجتماعی و الگوبرداری ویدئویی بر مهارت استفاده از قاشق و چنگال در دانش آموزان کمتوان هوشی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 101-139]
-
کودکان فارسیزبان
بازنمایی وضعیت شناختی ارجاع در گفتمان روایی کودکان با اختلال اتیسم فارسی زبان براساس سلسله مراتب مفروض بودگی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 1-33]
-
کودک دبستانی
اثربخشی برنامه عصب روانشناختی خانواده محور بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 71-100]
گ
-
گفتمان روایی
بازنمایی وضعیت شناختی ارجاع در گفتمان روایی کودکان با اختلال اتیسم فارسی زبان براساس سلسله مراتب مفروض بودگی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 1-33]
م
-
مادران
بررسی مقایسه رضامندی زوجیت مادران دارای یک فرزند با آسیب بینایی با مادران دارای بیش از یک فرزند با آسیب بینایی و مادران کودکان عادی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 1-21]
-
مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص
اثربخشی آموزش فنون مبتنی بر ذهنآگاهی بر پریشانی روانشناختی مادران دارای فرزند با ناتوانی یادگیری خاص [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 183-196]
-
مداخلات خانواده محور
اثربخشی برنامه عصب روانشناختی خانواده محور بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 71-100]
-
مدیریت استرس
مقایسه میزان اثربخشی آموزش مدیریت استرس و ادراک حمایت های اجتماعی به شیوه شناختی رفتاری بر ابعاد کیفیت زندگی مادران کودکان با اختلال طیف اُتیسم [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 73-99]
-
مدل یادگیری
طراحی و اعتباریابی مدل یادگیری تلفیقی با تاکید بر فنّاوریهای دیجیتال برای دانشآموزان با نیازهای آموزشی ویژه [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 51-78]
-
مدل دوگانه ای بی سی ایکس
مقایسه اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر مدل دوگانهای بی سی ایکس و فرزندپروری مبتنی بر مهرورزی بر رابطه مادر –کودک و مشکلات رفتاری کودکان با کمتوانیهای ذهنی و تحولی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 203-225]
-
مشکلات یادگیری
مقایسه اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی و آموزش بازسازی شناختی بر خودکارآمدی اجتماعی و عاطفی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 169-192]
-
مشکل یادگیری
نیمرخ شناختی و زبان شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و مشکل یادگیری [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 1-29]
-
مطالعه مروری نظامند
کاربرد آموزش حل مسئله کلامی مبتنی بر طرحواره در اختلال یادگیری ویژه با آسیب ریاضی: مطالعه مروری نظامند [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 141-168]
-
مفروضبودگی
بازنمایی وضعیت شناختی ارجاع در گفتمان روایی کودکان با اختلال اتیسم فارسی زبان براساس سلسله مراتب مفروض بودگی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 1-33]
-
مهارتهای خواندن
اثربخشی نرمافزار آموزشی خانوادهمحور بر مهارتهای خواندن در دانشآموزان ابتدایی با اختلال خواندن [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 1-13]
-
مهرورزی و کودکان با کمتوانیهای ذهنی و تحولی
مقایسه اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر مدل دوگانهای بی سی ایکس و فرزندپروری مبتنی بر مهرورزی بر رابطه مادر –کودک و مشکلات رفتاری کودکان با کمتوانیهای ذهنی و تحولی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 203-225]
ن
-
نابینا
مقایسۀ فرآیند رشد استدلال اخلاقی نوجوانان نابینا و بینای 11 تا 18سال شهر تهران [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 233-248]
-
نارسا خوانی
اثربخشی آموزش توانایی های شناختی برحافظه کاری کلامی و غیر کلامی دانش آموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 159-181]
-
نارساخوانی
مقایسه اثربخشی توانبخشی شناختی- رایانهای و تمرینهای عملی عصبروانشناختی بر بهبود حافظه کاری و توجه پیوسته دانشآموزان نارساخوان [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 111-135]
-
نشاط ذهنی
اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر نشاط ذهنی، تابآوری و شفقت به خود در مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 193-213]
-
نیمرخ زبانشناختی
نیمرخ شناختی و زبان شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و مشکل یادگیری [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 1-29]
-
نیمرخ شناختی
نیمرخ شناختی و زبان شناختی دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه و مشکل یادگیری [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 1-29]
-
نیمرخ مهارت اجتماعی
تدوین برنامه مداخله حسی-حرکتی و بررسی اثر بخشی ان بر بهبود نیم رخ اجتماعی و علاقه اجتماعی کودکان با اختلال اتیسم عملکرد بالا [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 15-31]
و
-
واقعیت درمانی
بررسی و مقایسه اثربخشی رواندرمانی مثبتنگر و واقعیتدرمانی بر کاهش کمالگرایی و استرستحصیلی دانشآموزان دختر تیزهوش [دوره 9، شماره 34، 1398، صفحه 79-110]
-
والدگری
مقایسه اثربخشی آموزش فرزندپروری مبتنی بر مدل دوگانهای بی سی ایکس و فرزندپروری مبتنی بر مهرورزی بر رابطه مادر –کودک و مشکلات رفتاری کودکان با کمتوانیهای ذهنی و تحولی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 203-225]
-
والدین کودکان کمتوانذهنی
بررسی تأثیر آموزش برنامهی غنیسازی ارتباط بر تعارض و صمیمیت والدین دانشآموزان کمتوانذهنی [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 141-167]
ه
-
هیجانهای پیشرفت
ساختار علّی پیشایندها و پسایندهای سبک زندگی تحصیلی سلامتمحور در دانشآموزان سرآمد دختر [دوره 9، شماره 35، 1398، صفحه 35-71]
-
هنردرمانی
اثربخشی هنردرمانی (هنرهای بصری) در بهبود علایم منفی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در مرکز روزانه اعصاب و روان احبا [دوره 9، شماره 33، 1398، صفحه 97-116]
-
هوش سیال
تاثیر تمرین سوپربرین یوگا بر هوش سیال، ادراک بینایی فضایی، پیشرفت تحصیلی و تعادل کودکان سندرم داون [دوره 9، شماره 36، 1398، صفحه 151-168]