آ
-
آسیبشناسی تعاملات زناشویی
تحول اختلال شخصیت اجتنابی از کودکی تا بزرگسالی: آسیبشناسی تعاملات زناشویی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 161-189]
-
آموزش گفتار شخصی
مقایسه تأثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 26-40]
-
آموزش معنویت
اثربخشی آموزش معنویت برفشارر وانی وسلامت عمومی مادران کودکان کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 169-186]
-
آموزش والدین
اثربخشی آموزش والدین شناختی رفتاری بر نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 109-123]
ا
-
اختلال اتیسم
اثربخشی مداخلهی بازیدرمانی عروسکی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال اتیسم [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 73-93]
-
اختلال یادگیری خواندن
دقیقآموزی: مداخلهای رفتاری برای دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 1-38]
-
اختلال شخصیت اجتنابی
تحول اختلال شخصیت اجتنابی از کودکی تا بزرگسالی: آسیبشناسی تعاملات زناشویی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 161-189]
-
اختلال نارسایی توجهبیشفعالی
نقش دینداری و تابآوری در پیشبینی استرس زناشویی مادران دارای فرزند پسر با اختلال نارسایی توجه بیشفعالی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 71-78]
-
اختلالنارسایی توجه - بیشفعالی
نقش میانجی ارتباط بین والد-کودک، منبع کنترل و عملکرد تحصیلی در رابطه بین اختلال نارسایی توجه - بیشفعالی و افسردگی کودکان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 65-86]
-
اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی
بررسی نقش عوامل فردی و خانوادگی در اختلال نارسایی توجه بیشفعالی: فراتحلیلی بر پژوهشهای انجام شده در ایران [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 2-25]
-
اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
یافتههای نوین در تصویربرداری مغزی اختلال نارسایی توجه بیش فعالی درکودکان و نوجوانان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 41-64]
-
اختلال نارساییتوجه - بیشفعالی
پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال نارساییتوجه - بیشفعالی بر اساس استرس و شیوه برخورد والدین [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 91-110]
-
اختلال نارساییتوجه- بیشفعالی
اثربخشی درمان شناختی- رفتاری والد محور در نشانههای اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی کودکان پسر [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 41-62]
-
اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه) [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 1-126]
-
اختلال نافرمانی مقابله ای
اثربخشی آموزش والدین شناختی رفتاری بر نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 109-123]
-
اختلال نقص توجه وبیش فعالی
اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجین بر عملکرد خانوادههای دارای فرزند با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 1-25]
-
ارتباط والد- کودک
نقش میانجی ارتباط بین والد-کودک، منبع کنترل و عملکرد تحصیلی در رابطه بین اختلال نارسایی توجه - بیشفعالی و افسردگی کودکان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 65-86]
-
استرس زناشویی
نقش دینداری و تابآوری در پیشبینی استرس زناشویی مادران دارای فرزند پسر با اختلال نارسایی توجه بیشفعالی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 71-78]
-
استرس والدین
پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال نارساییتوجه - بیشفعالی بر اساس استرس و شیوه برخورد والدین [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 91-110]
-
ایفای نقش
تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 136-155]
-
افسردگی
تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش میزان افسردگی نوجوانان دختر نابینا [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 78-90]
-
افسردگی کودکان
نقش میانجی ارتباط بین والد-کودک، منبع کنترل و عملکرد تحصیلی در رابطه بین اختلال نارسایی توجه - بیشفعالی و افسردگی کودکان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 65-86]
-
الگوی ارتباطی زوجین
اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجین بر عملکرد خانوادههای دارای فرزند با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 1-25]
-
ام.ار.ای
یافتههای نوین در تصویربرداری مغزی اختلال نارسایی توجه بیش فعالی درکودکان و نوجوانان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 41-64]
-
انگیزش تحصیلی
تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای برانگیزش تحصیلی مفاهیم ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 27-44]
-
انگیزش خواندن
اثربخشی داستان خوانی بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 39-54]
ب
-
بازی آموزشی رایانهای
تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای برانگیزش تحصیلی مفاهیم ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 27-44]
-
بازتوانی اجتماعمحور
تعریف و مفهومسازی نیازهای ویژه، شناسایی و اولویتبندی پژوهشی گروههای با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 62-77]
-
بازتوانی شناختی رایانهیار
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه) [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 1-126]
-
بازخورد تطبیقی- اجتماعی
اثر بازخورد تطبیقی- اجتماعی بر عملکرد تکلیف تولید نیرو در دختران با کمتوانی ذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 123-139]
-
بازداری پاسخ
اثربخشی بازتوانی شناختی رایانهیار بر بازداری پاسخ کودکان دارای اختلال نارساییتوجه-بیشفعالی (نوع اغلب بیتوجه) [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 1-126]
-
بازیدرمانی عروسکی
اثربخشی مداخلهی بازیدرمانی عروسکی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال اتیسم [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 73-93]
-
با نارسایی توجه
مقایسه تأثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 26-40]
-
باورهای فراشناختی
نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 151-168]
-
باورهای معرفت شناختی
رابطه ی بین باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تدریس در معلّمانِ دانش آموزان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 55-71]
-
بخشایشگری
تجربههای زندگی و عوامل مورد استفاده مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی برای بخشیدن دیگران [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 27-40]
-
برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 133-148]
پ
-
پیشرفت تحصیلی
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حلمسئله اجتماعی بر بهبود رفتار سازگارانه و عمکرد تحصیلی دانشآموزان دختر باکمتوانیذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 102-121]
ت
-
تابآوری
رابطه ی تابآوری و حمایت اجتماعی ادراکشده با سازگاری مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 125-139]
-
تاب آوری
نقش دینداری و تابآوری در پیشبینی استرس زناشویی مادران دارای فرزند پسر با اختلال نارسایی توجه بیشفعالی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 71-78]
-
تجربههای زندگی
تجربههای زندگی و عوامل مورد استفاده مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی برای بخشیدن دیگران [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 27-40]
-
تحلیل عاملی تأییدی چندگروهی
تغییرناپذیری عاملی الگوی اندازهگیری نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی در نوجوانان تیزهوش و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 129-140]
-
تحول
تحول اختلال شخصیت اجتنابی از کودکی تا بزرگسالی: آسیبشناسی تعاملات زناشویی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 161-189]
-
تحول زبانی
نقش خودکارآمدی، تحول زبانی و مهارتهای اجتماعی در مشکلات رفتاری دانشآموزان کمتوانذهنی با رهیافت رگرسیون فازی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 157-175]
-
تصورات یادگیری
مقایسه تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه در بین دانشجویان با استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 45-69]
-
تصویربرداری مغزی
یافتههای نوین در تصویربرداری مغزی اختلال نارسایی توجه بیش فعالی درکودکان و نوجوانان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 41-64]
-
تعداد کل واژگان
مشخصه های واژگانی در گفتار بزرگسالان کم توان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 95-108]
-
تغییرناپذیری اندازهگیری
تغییرناپذیری عاملی الگوی اندازهگیری نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی در نوجوانان تیزهوش و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 129-140]
-
تمرین رایانهای شناختی
اثربخشی مداخله بازتوانی شناختی رایانه محور بر کارکردهای اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 141-159]
-
تنوع واژگانی
مشخصه های واژگانی در گفتار بزرگسالان کم توان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 95-108]
ح
-
حافظه فعال
اثربخشی مداخله بازتوانی شناختی رایانه محور بر کارکردهای اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 141-159]
-
حلمسئله
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حلمسئله اجتماعی بر بهبود رفتار سازگارانه و عمکرد تحصیلی دانشآموزان دختر باکمتوانیذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 102-121]
-
حمایت اجتماعی
رابطه دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 89-99]
-
حمایت اجتماعی ادراکشده
رابطه ی تابآوری و حمایت اجتماعی ادراکشده با سازگاری مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 125-139]
خ
-
خلاقیت
اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده ازبستةآموزشی"آموزش هنر، حامی کودک نوآور"بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 87-111]
-
خودآموزی
اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر مشکلات دستخط دانشآموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 150-165]
-
خودکارآمدی
نقش خودکارآمدی، تحول زبانی و مهارتهای اجتماعی در مشکلات رفتاری دانشآموزان کمتوانذهنی با رهیافت رگرسیون فازی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 157-175]
-
خودکارآمدی تدریس
رابطه ی بین باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تدریس در معلّمانِ دانش آموزان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 55-71]
د
-
داستان خوانی
اثربخشی داستان خوانی بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 39-54]
-
دانش آموزان
مقایسه تأثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 26-40]
-
دانشآموزان
اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر مشکلات دستخط دانشآموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 150-165]
-
دانشآموزان
تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 136-155]
-
دانشآموزان با مشکلات ریاضی
اثربخشی مداخله بازتوانی شناختی رایانه محور بر کارکردهای اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 141-159]
-
دانش آموزان با نیاز ویژه
رابطه ی بین باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تدریس در معلّمانِ دانش آموزان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 55-71]
-
دانشآموزان کمتوان ذهنی
تجربههای زندگی و عوامل مورد استفاده مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی برای بخشیدن دیگران [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 27-40]
-
دانشجویان با استعداهای درخشان
مقایسه تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه در بین دانشجویان با استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 45-69]
-
دانشجویان عادی
مقایسه تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه در بین دانشجویان با استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 45-69]
-
درک روابط فضایی
اثربخشی آموزش درک روابط فضایی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 113-131]
-
درمان شناختی رفتاری
اثربخشی آموزش والدین شناختی رفتاری بر نشانه های اختلال نافرمانی مقابله ای کودکان [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 109-123]
-
دقیقآموزی
دقیقآموزی: مداخلهای رفتاری برای دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 1-38]
-
دینداری
رابطه دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 89-99]
-
دینداری
نقش دینداری و تابآوری در پیشبینی استرس زناشویی مادران دارای فرزند پسر با اختلال نارسایی توجه بیشفعالی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 71-78]
ذ
-
ذهنآگاهی
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 133-148]
ر
-
رگرسیون فازی
نقش خودکارآمدی، تحول زبانی و مهارتهای اجتماعی در مشکلات رفتاری دانشآموزان کمتوانذهنی با رهیافت رگرسیون فازی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 157-175]
-
روشهای رفتاری
دقیقآموزی: مداخلهای رفتاری برای دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 1-38]
-
روشهای مداخله
دقیقآموزی: مداخلهای رفتاری برای دانشآموزان با اختلال یادگیری خواندن [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 1-38]
-
رویکرد شناختی – رفتاری
اثربخشی درمان شناختی- رفتاری والد محور در نشانههای اختلال نارسایی توجه-بیشفعالی کودکان پسر [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 41-62]
س
-
سازگاری
رابطه ی تابآوری و حمایت اجتماعی ادراکشده با سازگاری مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 125-139]
-
سازگاری اجتماعی
نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 151-168]
-
سازگاری اجتماعی
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حلمسئله اجتماعی بر بهبود رفتار سازگارانه و عمکرد تحصیلی دانشآموزان دختر باکمتوانیذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 102-121]
-
سبک اسناد
تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش میزان افسردگی نوجوانان دختر نابینا [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 78-90]
-
سیتی اسکن
یافتههای نوین در تصویربرداری مغزی اختلال نارسایی توجه بیش فعالی درکودکان و نوجوانان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 41-64]
-
سلامت عمومی
اثربخشی آموزش معنویت برفشارر وانی وسلامت عمومی مادران کودکان کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 169-186]
ش
-
شیوه برخورد والدین
پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال نارساییتوجه - بیشفعالی بر اساس استرس و شیوه برخورد والدین [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 91-110]
-
شیوههای مقابله با تنیدگی
رابطه دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 89-99]
ع
-
عادتهای مطالعه
مقایسه تصورات یادگیری و عادتهای مطالعه در بین دانشجویان با استعدادهای درخشان و عادی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 45-69]
-
عملکرد تحصیلی
نقش میانجی ارتباط بین والد-کودک، منبع کنترل و عملکرد تحصیلی در رابطه بین اختلال نارسایی توجه - بیشفعالی و افسردگی کودکان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 65-86]
-
عملکرد تحصیلی
پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان با اختلال نارساییتوجه - بیشفعالی بر اساس استرس و شیوه برخورد والدین [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 91-110]
-
عملکرد تکلیف نیرو
اثر بازخورد تطبیقی- اجتماعی بر عملکرد تکلیف تولید نیرو در دختران با کمتوانی ذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 123-139]
-
عملکردخانواده
اثربخشی آموزش الگوی ارتباطی زوجین بر عملکرد خانوادههای دارای فرزند با اختلال نارسایی توجه- بیش فعالی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 1-25]
-
عوامل خانوادگی
بررسی نقش عوامل فردی و خانوادگی در اختلال نارسایی توجه بیشفعالی: فراتحلیلی بر پژوهشهای انجام شده در ایران [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 2-25]
-
عوامل فردی
بررسی نقش عوامل فردی و خانوادگی در اختلال نارسایی توجه بیشفعالی: فراتحلیلی بر پژوهشهای انجام شده در ایران [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 2-25]
ف
-
فراتحلیل
بررسی نقش عوامل فردی و خانوادگی در اختلال نارسایی توجه بیشفعالی: فراتحلیلی بر پژوهشهای انجام شده در ایران [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 2-25]
-
فشار روانی
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 133-148]
-
فشار روانی
اثربخشی آموزش معنویت برفشارر وانی وسلامت عمومی مادران کودکان کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 169-186]
ک
-
کارکرد اجرایی
مقایسه تأثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 26-40]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی مداخله بازتوانی شناختی رایانه محور بر کارکردهای اجرایی و عملکرد حافظه فعال دانشآموزان با اختلال یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 141-159]
-
کارکردهای اجرایی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با نارساخوانی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 111-128]
-
کم توان ذهنی
مشخصه های واژگانی در گفتار بزرگسالان کم توان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 95-108]
-
کمتوانی ذهنی
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حلمسئله اجتماعی بر بهبود رفتار سازگارانه و عمکرد تحصیلی دانشآموزان دختر باکمتوانیذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 102-121]
-
کمتوانی ذهنی
اثر بازخورد تطبیقی- اجتماعی بر عملکرد تکلیف تولید نیرو در دختران با کمتوانی ذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 123-139]
-
کمتوانی ذهنی
رابطه ی تابآوری و حمایت اجتماعی ادراکشده با سازگاری مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 125-139]
-
کمتوانذهنی
تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 136-155]
-
کودکان با نیازهای ویژه
رابطه دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 89-99]
-
کودکان دبستانی
اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده ازبستةآموزشی"آموزش هنر، حامی کودک نوآور"بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 87-111]
-
کودکان کمتوان ذهنی
اثربخشی آموزش معنویت برفشارر وانی وسلامت عمومی مادران کودکان کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 169-186]
-
کودکانِ کمتوانذهنی
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 133-148]
گ
-
گروههای ویژه
تعریف و مفهومسازی نیازهای ویژه، شناسایی و اولویتبندی پژوهشی گروههای با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 62-77]
-
گفتار شخصی
مقایسه تأثیر آموزش گفتار شخصی بر کارکرد اجرایی دانش آموزان با نارسایی توجه و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 26-40]
م
-
مادران
تجربههای زندگی و عوامل مورد استفاده مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی برای بخشیدن دیگران [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 27-40]
-
مادران
تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 133-148]
-
مادران
نقش دینداری و تابآوری در پیشبینی استرس زناشویی مادران دارای فرزند پسر با اختلال نارسایی توجه بیشفعالی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 71-78]
-
مادران
رابطه دینداری و حمایت اجتماعی با شیوههای مقابله با تنیدگی در مادران دارای کودکان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 89-99]
-
مشکلات دستخط
اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر مشکلات دستخط دانشآموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 150-165]
-
معلّمان
رابطه ی بین باورهای معرفت شناختی و خودکارآمدی تدریس در معلّمانِ دانش آموزان با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 55-71]
-
منبع کنترل
نقش میانجی ارتباط بین والد-کودک، منبع کنترل و عملکرد تحصیلی در رابطه بین اختلال نارسایی توجه - بیشفعالی و افسردگی کودکان [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 65-86]
-
مهارتهای اجتماعی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با نارساخوانی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 111-128]
-
مهارتهای اجتماعی
اثربخشی مداخلهی بازیدرمانی عروسکی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان پسر با اختلال اتیسم [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 73-93]
-
مهارتهای اجتماعی
تأثیر آموزش ایفای نقش بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان کمتوانذهنی خفیف [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 136-155]
-
مهارتهایاجتماعی
نقش خودکارآمدی، تحول زبانی و مهارتهای اجتماعی در مشکلات رفتاری دانشآموزان کمتوانذهنی با رهیافت رگرسیون فازی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 157-175]
-
مهارتهای ارتباطی بینفردی
اثربخشی آموزش مهارتهای ارتباطی بینفردی و حلمسئله اجتماعی بر بهبود رفتار سازگارانه و عمکرد تحصیلی دانشآموزان دختر باکمتوانیذهنی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 102-121]
ن
-
نابینا
تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش میزان افسردگی نوجوانان دختر نابینا [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 78-90]
-
نابینایان
نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 151-168]
-
ناتوانی
تعریف و مفهومسازی نیازهای ویژه، شناسایی و اولویتبندی پژوهشی گروههای با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 62-77]
-
ناتوانی یادگیری
تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای برانگیزش تحصیلی مفاهیم ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 18، 1394، صفحه 27-44]
-
ناتوانی یادگیری ریاضی
اثربخشی آموزش درک روابط فضایی بر عملکرد ریاضی دانشآموزان پسر با ناتوانی یادگیری ریاضی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 113-131]
-
ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی
اثربخشی آموزش مهارتهای خودآموزی بر مشکلات دستخط دانشآموزان پسر دارای ناتوانی یادگیری ویژه با نوع نارسانویسی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 150-165]
-
نارساخوانی
اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان با نارساخوانی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 111-128]
-
نارساخوانی
اثربخشی داستان خوانی بر افزایش انگیزش خواندن دانش آموزان مبتلا به اختلال نارساخوانی [دوره 5، شماره 20، 1394، صفحه 39-54]
-
نیازهایویژه
تعریف و مفهومسازی نیازهای ویژه، شناسایی و اولویتبندی پژوهشی گروههای با نیازهای ویژه [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 62-77]
-
نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی
تغییرناپذیری عاملی الگوی اندازهگیری نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی در نوجوانان تیزهوش و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 129-140]
-
نوجوان
تأثیر تغییر سبک اسناد بر کاهش میزان افسردگی نوجوانان دختر نابینا [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 78-90]
-
نوجوانان تیزهوش و عادی
تغییرناپذیری عاملی الگوی اندازهگیری نسخة کوتاه مقیاس ترس از ارزیابی منفی در نوجوانان تیزهوش و عادی [دوره 5، شماره 19، 1394، صفحه 129-140]
ه
-
هنرهای تجسمی
اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده ازبستةآموزشی"آموزش هنر، حامی کودک نوآور"بر افزایش خلاقیت کودکان دبستانی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 87-111]
-
هوش هیجانی
نقش باورهای فراشناختی و هوش هیجانی نابینایان در پیشبینی سازگاری اجتماعی و مقایسهی آن با افراد عادی [دوره 5، شماره 17، 1394، صفحه 151-168]